י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לא מתווה החלומות"

תושבי אביתר מתקפלים: לא תהיה נוכחות אזרחית

לאחר דיווחים סותרים על דחיית הפשרה, הלילה התכנסו תושבי אביתר וקיבלו את המתווה החדש - לפיו הישיבה שהייתה אמורה לקום באלול, תקום רק אם יקבע שהקרקעות הן אדמות מדינה | המשמעות: כרגע רק נוכחות של כוחות הביטחון תהיה במקום

תושבי אביתר מתקפלים: לא תהיה נוכחות אזרחית
אביתר צילום: Flash90

אחרי ששר הביטחון הביע הסתייגות מהפשרה הראשונה, הלילה (בין שלישי לרביעי) תושבי המאחז אביתר מחליטים לאשר גם את המתווה החדש, כאשר רוב חלקיו זהים לסיכום הקודם.

תושבי אביתר כינסו אתמול ישיבת חברים, בסופה הוחלט כי המאחז יתמוך במתווה הסופי, והם יתפנו מרצונם החופשי עד סוף השבוע הקרוב, כשבתיהם, למרות שהם מתפנים, יישארו על הקרקע ולא יהרסו.

במתווה הקודם סוכם כי בא' באלול תוקם ישיבת הסדר באביתר, אך בפשרה הנוכחית הוסכם כי רק אם הקרקעות שעליהן יושב הישוב, יוכרזו כאדמות מדינה, אז תקום הישיבה במקום על פי החוק.

האסיפה באביתר\\קרדיט: וועד הישוב אביתר

משמעות הסעיף היא שלפחות בזמן הקרוב לא תהיה נוכחית אזרחית במאחז, אלא רק בסיס צבאי, כפי שסוכם במתווה הקודם.

"עלינו לישוב מתוך תחושת שליחות ומכוחו של הציבור", מסרו תושבי אביתר לאחר ההחלטה והמשיכו, "אנו סבורים כי על אף הקושי הגדול, המתווה הינו התקדמות וצעד נוסף בבניין ארץ ישראל".

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן אמר לאחר ההחלטה: "המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו. אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם".

אביתר מתווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד