י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחשש להדלפות

המבקר והיועץ המשפטי גיבשו נוהל סודיות

לקראת הדו"ח על הטיפול בהתפרצות הנגיף: במשרד המבקר הוחתמו על הנוהל החדש | העובדים: "נעלבים מחוסר האמון"

המבקר והיועץ המשפטי גיבשו נוהל סודיות
אביחי מנדלבליט ומתניהו אנגלמן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, נפגש לאחרונה עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עקב בקשות של פקידי ציבור בכירים וכן של בכירים במערכת הפוליטית, להופיע בפניו בטרם יפרסם משרד המבקר את הדו"ח על התנהלות משבר הקורונה. כך פורסם ב"ישראל היום".

החשש הוא כי ממצאי הביקורת יודלפו, וזאת לפני שיגובשו מסקנות כלשהן לגביהם. היועץ הציע למבקר לאמץ נוהל המחייב את עובדי הביקורת שיעסקו בעניין לחתום על הליך שמירת סודיות. כידוע, מבקר המדינה שוקד בימים אלו, בין השאר, על דו"חות העוסקים בניהול משבר הקורונה. גורמים במשרד מבקר המדינה אומרים כי דו"חות אלו צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים לציבור. לקראת פרסום הדו"חות ולנוכח מקרים בעבר, שבהם הודלפו פרטים ממצאי הביקורת בטרם אושר פרסומם, החליט מבקר המדינה לאמץ את נוהל היועמ"ש.

ל"ישראל היום" נודע כי לפני כחודשיים ביקש מבקר המדינה להיפגש עם היועמ"ש לממשלה והתרעם בפניו על ההדלפות ממשרדו וביקש את עצתו. בפגישה זו הציע היועמ"ש את הנוהל. עוד נודע כי לפני כשבוע החליט מבקר המדינה לאמץ את הנוהל והנחה את מנהליו להחתים את עובדי הביקורת הרלוונטיים. הבקשה גרמה לתסיסה בקרב העובדים, אשר התלוננו כי הדבר משדר חוסר אמון כלפיהם, וחלקם אף סירבו לחתום על המסמך. אחד מהם אף טען כי הנהלת המשרד מושחתת, וכי כל עוד לא תשנה את דרכיה הוא יפנה ליו"ר הכנסת בדרישה לחקור התנהלות לא תקינה של הנהלת המשרד.

חשש המבקר מגיע משום שבכמה מקרים בעבר הודלפו מתוך משרד המבקר ממצאי ביקורת שהיו בשלבי טיוטה, דוגמת דו"ח הגירעון שעסק בבכירי משרד האוצר ודו"חות נוספים הקשורים למימון בחירות ופריימריז של מתמודדים ברשימות לכנסת, דבר שפגע קשות בהליך הביקורת.

כזכור, מבקר המדינה פרסם לפני כחצי שנה דו"חות ביניים שעסקו בכמה היבטים במשבר הקורונה, שבהם דו"ח שעסק במשרד החינוך בדגש על היערכות ללמידה מרחוק, דו"ח שעסק ברשות המסים ובטיפול בהחזרי המס, ודו"ח שעסק ביעילות השימוש באיכוני השב"כ של מאומתי קורונה. במשרד מבקר המדינה עוסקים בימים אלו בשלל נושאי ביקורת, שבהם דו"ח על אירוע מירון, וכן בסיום דו"חות הקורונה.

 

מבקר המדינה קורונה מתניהו אנגלמן אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד