ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חרדי מדגמן תחלואה"

הנדסת תודעה: ציוץ מסית עורר סערה ברשת ונמחק

חסיד מבנימינה? בחשבון הטוויטר של 'חדשות 13' פורסם לינק לידיעה על התחלואה בישראל כשבתמונת האילוסטרציה הופיעה דמותו של חסיד גור עטוי מסכה | הרשת סערה וגולשים רבים תקפו בחריפות את הציוץ שנמחק כעבור מספר דקות | "פרובוקציה לטראפיק או שנאת חרדים?"

הנדסת תודעה: ציוץ מסית עורר סערה ברשת ונמחק
מחאת חרדים. אילוסטרציה צילום: Sebi Berens/Flash90

נגיף ההסתה: בחדשות 13 פורסמה ידיעה עם מספר המאומתים לנגיף הקורונה בישראל, ובתמונה הראשית הופיע חרדי חסיד גור כשהוא עוטה מסכה על הפרצוף.

כלי התקשורת העלה לינק לידיעה על מספר החולים היומי, מחשבון הטוויטר שלו כשבתמונה הפותחת נבחר חרדי לשמש כ'פרזנטור' של נתוני התחלואה בישראל. אך הרשת סערה וכעבור מספר דקות, הציוץ נמחק.

כזכור, במהלך תקופת הקורונה, הציבור החרדי ספג הסתה קשה וכואבת מצד התקשורת הכללית שהלמה בו בטענה כי הוא הציבור הכי לא ממושמע לחוקי הקורונה וכי הוא מפיץ את הנגיף.

כעת, כשהקורונה חזרה - מרבית המאומתים הם מהציבור הכללי, זאת בנוסף לכך שההתפרצות המחודשת החלה בבתי ספר לא-חרדים.

הציוץ שפורסם ונמחק

למרות זאת, תיוג החרדים בתקשורת כ"פנים של הנגיף" ממשיך, ותמונות של חרדים עדיין זוכות להופיע בכתבות שמסקרות את התפרצות הנגיף.

העיתונאי הדת"ל, אבישי גרינצייג מ'גלובס', הגיב לתמונה שהופיעה בחדשות 13, וכתב: "התמונה היא פרובוקציה כדי להשיג טראפיק או סתם פרץ של שנאת חרדים?".

מפעיל חשבון "דוסים" בטוויטר, הגיב לציוץ שכלי התקשורת פרסם: "‏‎באסה בשבילכם שהשבוע הנתונים הראו שהגעתם לתחתית ברייטינג, אבל הרמה שלכם בהסתה לטובת רייטינג הייתה הרבה יותר מקצועית כמו למשל הדבקה 'בטעות' לדבריכם של פסקול ובו חרדים צועקים כשהם לא צעקו. היום זו סתם תמונת דוס במקום למשל ראש מועצת בנימינה שנדבק, לא לעניין".

מרבית הגולשים שתקפו את חדשות 13, אינם חרדים, ובכל זאת יצאו להגנת המגזר ושמו הטוב: "אני רק שאלה, בדקתם אם איזשהו חרדי נדבק בהתפרצויות בכפר סבא ובצור יגאל לפני שבחרתם שוב לשים תמונה של חרדי? אלה שתי ערים חילוניות כמעט לחלוטין", כתב מישהו. "למה אתם שמים תמונה של איש חרדי כאשר כל הנדבקים הם חילונים בישובים חילוניים, די לאנטישמיות הזאת", הגיב גולש אחר.

"יש עלייה בתחלואה בגלל סתם אנשים שחזרו מחופשה בחו"ל וילדים בבתי ספר 'ממלכתיים' אבל היי, בואו נשים תמונה של חרדי בדיווח על עלייה בתחלואה", ציין גולש נוסף. תגובה נוספת: "למה לא להמשיך עם שנאת חרדים אם אפשר פשוט להמשיך עם שנאת חרדים?".

‏אחד המגיבים כתב בחריפות: "עוד פעם רדיפה אחרי חרדים כאשר הקורונה מתפשטת בעיקר ע"י חילונים. רשעים". תגובה דומה: "לא נורא, עברנו את פרעה, עברנו את היטלר, אז נעבור גם את חדשות 13".

אחד הגולשים אף הביא תמונה משר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שנצפה אתמול מסתובב בשדה התעופה ללא מסכה על הפרצוף - בניגוד לכללים שנקבעו על ידי הממשלה שהוא הקים.

מחדשות 13 נמסר בתגובה לסערה: הבחירה בתמונה הייתה רנדומלית, ומדובר בטעות אנוש וללא כל כוונה חלילה לפגוע, ועל כך אנו מתנצלים. הציוץ הוסר וההנחיות בנושא חודדו.

חדשות 13 הסתה נגד חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד