ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
היועמ"ש יורה על חקירה?

מהומה במליאה: הח"כ מ'ימינה' הצביע פעמיים והכנסת כמרקחה

מהומה במליאה: חה"כ אביר קארה מ'ימינה' הצביע פעמיים - גם בשם חברת מפלגתו עידית סילמן | האופוזיציה דרשה מיו"ר הכנסת מיקי לוי לעצור את ההצבעה וטענה כי מדובר בעבירה פלילית | בעבר הורה היועמ"ש באירוע דומה על פתיחה בחקירה | קארה להגנתו: "לא ידעתי שאסור"

מהומה במליאה: הח"כ מ'ימינה' הצביע פעמיים והכנסת כמרקחה
אביר קארה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כנסת ישראל סוערת בימים האחרונים, כפי שלא סערה זה שנים רבות, לאחר ההפסד של של גוש הימין בראשות נתניהו, והליכתם לאופוזיציה, הם הבטיחו להיות אופוזיציה נשכנית במיוחד עד להפלת הממשלה, וכך הם אכן פועלים.

הבוקר (חמישי) עלה להצבעה חוק החל"ת, לאחר הסכמות שהושגו בוועדת הכספים בין חברי האופוזיציה לקואליציה, ואף הושגו הסכמות על אופי ניהול הדיון וההסתייגויות הרבות שהוגשו בנושא. לאחר למעלה מ-3 שעות דיון התכנסו חברי הכנסת והשרים להצבעה.

במהלך ההצבעה התלוננה חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס כי חבר הכנסת של ימינה אביר קארה הצביע פעמיים, פעם אחת עבורו, והשנייה עבור יו"רית הקואליציה חברת מפלגתו חברת הכנסת עידית סילמן. מדובר בעבירה על החוק, כפי שקבעה הכנסת.

בעוד היו"ר מיקי לוי בחר להמשיך את ההצבעה, הרימו חברי הכנסת בספסלי האופוזיציה קול מחאה, שאילץ את היו"ר להפסיק למספר דקות את ההצבעה, ולאחר מכן הופסק כליל הדיון והכנסת יצאה להפסקה.

לאור התלונה על הצבעתו נקרא חבר הכנסת קארה על לשכת היו"ר לבירור העניין. לאחר התייעצות משפטית והודאתו של קארה כי אכן הצביע פעמיים, אך מדובר בשגגה, הודיע יו"ר הכנסת מיקי לוי, כי תתקיים הצבעה חוזרת.

בפעם הקודמת בה התרחש מאורע שכזה נאלץ הח"כ להתפטר מהכנסת, מדובר היה בחבר הכנסת דאז יחיאל חזן, אביו של חבר הכנסת לשעבר אורן חזן שהואשם בשנת 2003 ב'פרשת ההצבעות הכפולות' עת הצביע גם עבור שכנתו למליאה חברת הכנסת ענבל גבריאלי, במהלך ההצבעה על חוק 'התוכנית להבראת כלכלת ישראל'.

בעקבות הצבעותיו התחוללה סערה ציבורית, וועדת הכנסת סירבה להסיר את חסינותו של חזן, ובתגובה הוגשה עתירה לבג"ץ, חזן מצידו פנה אל וועדת הכנסת להסדיר את חסינותו, ולאחר משפטו נגזרו על חזן 4 חודשי מאסר שרוצו בעבודות שירות, בנוסף לחודשיים מאסר על תנאי.

בליכוד הגיבו להונאה: "ממשלת ההונאה ממשיכה במדיניות ״אין הפתעות״: מי שגנבו את קולות הימין והקימו ממשלת שמאל בתמיכת אנטי-ציונים, עכשיו גונבים הצבעות במליאה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הגיב לסערה: "על הצבעה כפולה כמו שעשה עכשיו אביר קרא במליאה (הצביע בשבילו ובשביל עידית סילמן שלא היתה במקומה) היועמ"ש דאז רובינשטיין הורה על חקירת משטרה נגד יחיאל חזן ומיכאל גורולובסקי. נגד שניהם הוגשו כתבי אישום בעברות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. מעניין מה יעשה עכשיו מנדלבליט".

חבר הכנסת שלמה קרעי, הגיב אף הוא: "מי שגנב את קולות הבוחרים, מצביע גם פעמיים במליאה וגונב את ההצבעות. הכל "בטעות" כמובן. בושה!".

ח"כ אורי מקלב תקף אף הוא ניסיון גניבת ההצבעה במליאה: "הדבר לא מפתיע, הוא אשר אמרנו - זו קואליציה המובנת על שקר והונאה. זו לא מקריות, אלא שיטה ותרבות של שקר!. נדרוש את בירור העניין עד תומו."

‏אמיר אוחנה קרא במליאה: "צריך לבחון את ההצבעות של אביר קארה שבועיים אחורה". חברתו למפלגה, ומי שזיהתה את המרמה‏ חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס החרתה אחריו: "אנחנו דורשים חקירה פלילית".

בתגובה למעשה החמור, החליטו באופוזיציה להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת בהמשך היום.

 

אביר קארה עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד