י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לקואליציה אין רוב

'מרצ' מודיעה: נתנגד לחוק האזרחות

ברקע התנאי של האופוזיציה לתמיכתם בחוק, היום במפלגת 'מרצ' מאשרים את הדיווחים, ומודיעים כי יתנגדו במליאה לחוק האזרחות: "זה חוק שמפלה אוכלוסייה על בסיס גזעי" | כעת בקואליציה יצטרכו את ההצבעות של האופוזיציה כדי להעבירו

'מרצ' מודיעה: נתנגד לחוק האזרחות
ניצן הורביץ צילום: Miriam Alster/FLASH90

לקראת ההצבעה על החוק בשני הקרוב, היום (חמישי) מפלגת 'מרצ', החברה בקואליציית השינוי, מודיעים כי יצביעו נגד חוק האזרחות, למרות שבכך הם מסכלים לחבריהם את העברת החוק.

'מרצ', שבימים האחרונים כמה מחבריה הודיעו בנפרד כי יתנגדו, מאשרת הדיווחים לפיהם אם חוק האזרחות יגיע לכנסת הם יצביעו נגד, למרות שבכך אין לקואליציה לבדה רוב, והם יזדקקו לאופוזיציה.

"אם חוק האזרחות יגיע לכנסת, מרצ תתנגד לו", נמסר מטעם המפלגה. "זה חוק שמפלה אוכלוסייה על בסיס גזעי, שבא לעולם בחטא. מרצ עתרה נגד החוק לבג"צ בעבר ותצביע נגד כאמור במידה ויובא להצבעה".

הודעתה של 'מרצ' באה ברקע הניסיון של שקד והפלג הימני בקואליציה לשכנע את 'רע"מ' לאפשר להעביר את החוק, אך כעת כאמור זה לא יספיק, והם צריכים להשקיע את המגעים מול גוש נתניהו.

בתחילת השבוע, ראשי האופוזיציה הימנית התייחסו לחוק האזרחות, והציבו תנאי לקואליציית השינוי בתמורה לתמיכתם בחוק.

ראשי האופוזיציה, הכוללים את היו"ר נתניהו, דרעי, גפני, סמוטריץ', ליצמן ולוין, הצהירו כי אם הקואליציה תעביר את חוק יסוד: ההגירה, בקריאה טרומית, הם יסכימו לתמוך בהארכת הוראת השעה של חוק האזרחות - בחודשיים.

"יש רוב לימין בהעברת חוק יסוד ההגירה", אמר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "ההתנהלות של הקואליציה חושפת את האמת על הממשלה הזאת שהיא לא מסוגלת לשמור על ישראל כמדינה יהודית בגלל שהיא ממשלת שמאל שתלויה בגורמים אנטי ציוניים".

חוק אזרחות מרצ ממשלת השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד