י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפרשנים חלוקים

קארה לא מתנצל: הצבעתי ממחשב לא נכון מתוך אינסטינקט וטעות

לאחר התלונה על הצבעתו הכפולה נקרא חבר הכנסת קארה ללשכת היו"ר לבירור העניין. לאחר התייעצות משפטית והודאתו של קארה כי אכן הצביע פעמיים בוצעה הצבעה חוזרת, ולאחר הדיון פרסם הח"כ את גרסתו לאירוע | הפרשנים הפוליטיים חלוקים במידת הסלחנות להונאה 

קארה לא מתנצל: הצבעתי ממחשב לא נכון מתוך אינסטינקט וטעות
אביר קארה צילום: Olivier Fitousi/Flash90

הבוקר (חמישי) עלה להצבעה במליאה חוק החל"ת, לאחר הסכמות שהושגו בוועדת הכספים בין חברי האופוזיציה לקואליציה, ואחרי למעלה מ-3 שעות דיון התכנסו חברי הכנסת והשרים להצבעה. במהלך ההצבעה התלוננה חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס כי חבר הכנסת של ימינה אביר קארה הצביע פעמיים, פעם אחת עבורו, והשנייה עבור יו"רית הקואליציה חברת מפלגתו חברת הכנסת עידית סילמן. מדובר בעבירה על החוק, כפי שקבעה הכנסת.

בעוד היו"ר מיקי לוי בחר להמשיך את ההצבעה, הרימו חברי הכנסת בספסלי האופוזיציה קול מחאה, שאילץ את היו"ר להפסיק למספר דקות את ההצבעה, ולאחר מכן הופסק כליל הדיון והכנסת יצאה להפסקה.

לאור התלונה על הצבעתו, נקרא חבר הכנסת קארה ללשכת היו"ר לוי לבירור העניין. לאחר התייעצות משפטית והודאתו של קארה כי אכן הצביע פעמיים, אך בנימוק שמדובר בשגגה, הודיע יו"ר הכנסת מיקי לוי, כי תתקיים הצבעה חוזרת. באופוזיציה בתגובה החרימו את ההשתתפות בהצבעות בהמשך הדיון.

חבר הכנסת קארה הגיב לאירוע: "לסיכום הסערה בכוס תה: הצבעתי ממחשב לא נכון של חברתי שיושבת לידי, מתוך אינסטינקט וטעות. והדבר החשוב: הודעתי מייד על הטעות, באותו רגע. אגב ממילא היה לקואליציה רוב בהצבעה".

עוד הוסיף: ‏"חברי האופוזיציה שמעולם לא לקחו אחריות על מחדליהם שעלו בחיי אדם-אל תלמדו אותי איך מתקנים טעויות. אתם טובעים בחמאת מחדלי המירון ולוד שעוד מרוחה על ראשכם. אמשיך לפעול למען הציבור באהבה ומסירות".

בתוך כך, פרשני 'חדשות 12' נחלקו בפרשנות האירוע החמור. דפנה ליאל כתבה: "הסיפור כפי ששמעתי אותו ממספר ח״כים שהיו שם. ח״כ עידית סילמן עמדה ושוחחה עם ח״כ מיכל רוזין מ'מרצ' ולא הספיקה להגיע למקומה להצבעה. קארה, בניסיון לעזור לה כנראה, הודיע לה שהצביע במקומה וזאת אחרי שהצביע גם מהמקום שלו. סילמן ניסתה להספיק להצביע בעצמה. כל מי שראה את המתרחש צעק לו שזה אסור. לטענת ח״כים שהיו שם אף אחד, כולל קארה, לא ניסה להסתיר את זה כי הם הבינו מיד שזה רק יסבך אותו עוד יותר".

שותפה לחברת החדשות ירון אברהם, סיכם את האירוע בצורה שונה: "כמו שאני רואה את זה, ההצבעה לא נעשתה "בטעות" על ידי קארה, כך זה נראה. קארה יושב במקומו, כך שאין סיבה שיתבלבל פתאום בין המחשבים. לכן בעיניי זה תיאור המצב. מדובר במעשה חמור שעליו התוודה קארה מיד (בין אם בגלל שהבין או בין אם בגלל שצעקו לו), אם הייתה ועדת אתיקה הייתה צריכה לחקור".

אביר קארה הצבעה כפולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד