ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
במהלך פעילות בבסיס

במהלך אימון: מפקד חטיבת הנח"ל התמוטט ונפטר

צה"ל התיר לפרסום: אלוף משנה שרון אסמן, שמונה לפני שלושה ימים למפקד חטיבת הנח"ל, הלך לעולמו באופן פתאומי במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ | ראש הממשלה בנט: "היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל".

במהלך אימון: מפקד חטיבת הנח"ל התמוטט ונפטר
אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל צילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל, הלך היום (חמישי) לעולמו באופן פתאומי, לאחר שהתמוטט במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ. אסמן, נכנס לתפקיד כמפקד החטיבה לפני שלושה ימים בלבד. דובר צה"ל התיר לפרסום את דבר פטירתו רק שעות לאחר המקרה, במטרה לאפשר את עדכון בני משפחתו.

אלוף-משנה אסמן ז"ל, בן 42, יליד 1978, הותיר אחריו אישה, שתי בנות, שני הורים ואחות. הודעה נמסרה למשפחתו. לאחר שהתמוטט, צוות רפואי ביצע בו החייאה ובסופה נקבע מותו של הקצין.

אסמן ז"ל שירת בצה"ל כ-25 שנה, בתפקידי שדה, פיקוד, מטה והדרכה. השתתף בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, פיקד על גדוד ״שחם״ בחטיבת הנח״ל במבצע ״צוק איתן״, במהלכו נפצע וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו, שירת כמח״ט עציון ובנימין וכקצין האג"ם של פיקוד הצפון.

כנהוג, נפתחה חקירת המשטרה הצבאית ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפקד החטיבה היוצא, אל"ם ישראל שומר, חזר לפקד על חטיבת הנח"ל. "צה״ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה", נמסר בהודעות הצבא. פרטי ההלוויה צפויים להתפרסם בהמשך.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לאסמן ואמר כי הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת אסמן על מותו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו", אמר בנט. "אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב. ליבנו עם המשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "הלב נשבר עם מותו בטרם עת של מח"ט הנח"ל אל"מ שרון אסמן. שרון, הוביל לוחמים בכל הגזרות, חי"רניק ייחודי, שצמח בחטיבת הנח"ל לאורך כל שרשרת הפיקוד. אני זוכר אותו היטב, כמג"ד בצוק איתן, מוביל לוחמים לתוך הרצועה בגזרת בית חאנון, חד וממוקד במשימה, מוביל את חייליו בגבורה ובשקט פנימי שכל כך אפיינו אותו"

גנץ ציין כי "בטקס החילופים שלו לפני שבוע אמר שרון: 'בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב'. כך נזכור אותו: גיבור, יוזם, ואיש צנוע ועניו שתרם רבות לביטחון ישראל. תנחומיי למשפחתו".

שרון אסמן צה"ל מקרה מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד