י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאחורי הקלעים של הקמפיין

נחשף: היועץ של עבאס לבוס: אל תעצבן את סמוטריץ'

הערב ישודרו אחורי הקלעים של הנאום הדרמטי שנתן יו"ר רע"מ, כשהיה 5 ימים לפני הטלת המנדט - ובו נשמע הקמפיינר של עבאס מכתיב את הנאום כך שלא יכעיס את סמוטריץ': "אנחנו נלך למקום בעייתי" | עבאס הסביר אז: "אני לא רוצה עוד ניסיון כושל"

נחשף: היועץ של עבאס לבוס: אל תעצבן את סמוטריץ'
מנסור עבאס צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מעל לשבועיים לאחר שהושבעה ממשלת השינוי, הערב (חמישי) תוכנית 'המקור' תחשוף את מאחורי הקלעים של קמפיין רע"מ והתמודדות עד לכניסתם לממשלה.

אחד הקטעים עוסק בימים שלפני הנאום הדרמטי של עבאס, שאירע 5 ימים לפני הטלת המנדט. בזמן ההוא עדיין ב'ליכוד' ורע"מ קיימו מגעים להקמת ממשלה, אך יו"ר 'הציונות הדתית' לא היה מעוניין והתעקש על כך לאורך כל הדרך.

עבאס נאם ימים ספורים לפני הטלת המנדט, ומאחורי הקלעים נראים אנשיו מנסים כמה שיותר שלא להדליק את סמוטריץ', כך שבסופו של דבר כן יסכים לממשלה שתישען עליהם.

״המקור״ מסיימת עונה בתיעוד בלעדי של @RavivDrucker עם מנסור עבאס: מהבחירות ועד הקמת הממשלה. מאחורי הקלעים של הנאום בפריים טיים שנועד לרכך את סמוטריץ׳, המגעים עם נתניהו והפגישות בבלפור, והדרמה בחדרו של יו״ר רע״ם כאשר חבר כנסת אחד שלו כמעט ומנע את השבעת הממשלה. הערב, אחרי החדשות pic.twitter.com/e9XrLWQRD3

— ido tamari (@IdoTamari) July 1, 2021

עאיד כיאל הקמפיינר של רע"מ, ניסה כמה שיותר שלא להדליק, והכתיב את הנאום לראש הלשכה המדינית של התנועה האיסלמית: "'זה הזמן לייצר מציאות שתהפוך אותנו, הערבים, אזרחי מדינת ישראל לגשר שלום בין שני העמים".

כשהראש הלשכה כתב "שלום אשר יביא", כיאל עצר אותו, ביקש שלא ישים בנאום את המילה "כיבוש": "אנחנו נלך למקום בעייתי. זה ייקח אותנו למקום אחר".

לאחר הנאום, במטה רע"מ התפנו לתפילה, אחריה ניגש לעבאס אחד מראשי המפלגה ושאל: "איפה הכיבוש? איפה פלסטין". "זה לא הנושא עכשיו", נשמע עבאס משיב, ולאחר מכן הסביר בעברית למצלמה: "אני לא רוצה עוד ניסיון כושל כמו שהיה לנו".

מנסור עבאס מפלגת רע"מ המקור רביב דרוקר בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד