י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הקדמת חיסוני הקורונה

נתניהו מייעץ לשר: "שוחחתי עם טובי המומחים בעולם"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פנה לשר הבריאות ניצן הורוביץ בקריאה להקדים את מתן החיסון השלישי נגד הקורונה לאוכלוסיית המבוגרים. "משיחות שקיימתי עם כמה מטובי המומחים בעולם אני סבור שיש להקדים את מתן החיסון השלישי לאוכלוסייה הבוגרת"

נתניהו מייעץ לשר: "שוחחתי עם טובי המומחים בעולם"
בנימין נתניהו צילום: משה שי, פלאש 90

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מנסה לאתגר את הממשלה החדשה עם הרזומה המרשים שצבר סביב חיסוני הקורונה והערב (חמישי) הוא פונה במכתב לשר הבריאות ניצן הורביץ ומבקש ממנו להקדים את חיסוני המבוגרים בגילאי 50 ומעלה.

במכתבו להורביץ פתח ראש הממשלה בתזכורת על הישגיו כראש הממשלה בהתמודדות עם הקורונה: "בעבודה משותפת עם משרד הבריאות הצלחנו להוציא את ישראל ראשונה בעולם ממגפת הקורונה. עשינו זאת בזכות מיליוני חיסונים שהבאנו ראשונים, בזכות העבודה המצוינת של גורמי הבריאות ובזכות ההיענות הגדולה של אזרחי ישראל לקבלת החיסונים".

"כידוע", כותב נתניהו, "בתוך 9 חודשים ממועד החיסון השני אנו אמורים לקבל את החיסון השלישי. משיחות שקיימתי עם כמה מטובי המומחים בעולם אני סבור שיש להקדים את מתן החיסון השלישי לאוכלוסייה הבוגרת (50 ומעלה) כבר בחודש אוגוסט במטרה להשלים את המשימה עד לסוף חודש ספטמבר, ואם אפשר עוד לפני תחילת שנת הלימודים".

נתניהו מציין כי "איש אינו יודע את נקודת הזמן המדויקת שבה הירידה הצפויה בנוגדנים בדם תחשוף את האוכלוסייה המחוסנת להתחדשות המחלה", ולכן הוא אומר, "מחיר הקדמת מועד החיסון הבא יהיה אפסי, בעוד שמחיר האיחור בחודש עלול להיות קטלני ולעלות בחיים רבים".

נתניהו ממשיך לייעץ במכתבו תוך שהוא מציג ידע נרחב בנושא: "אני ער לשיקול של המתנה לחיסונים עדכניים יותר, אבל להמתנה זו יש תחום עליון בזמן. נראה לי שההקדמה בחודש של החיסון השלישי היא נקודת האופטימום למתן חיסון זה, בין אם יגיעו עד אז החיסונים המעודכנים ובין אם לאו".

בתוך כך, תחלואת נגיף הקורונה הולכת ומתגברת: הבוקר (חמישי) עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 307 מאומתים חדשים לנגיף, כאשר אחוז החיוביים עומד על 0.6%. מספר הבדיקות שבוצעו עומד על למעלה מ-59 אלף בדיקות.

לפי נתוני משרד הבריאות, חלה עלייה במספר החולים הקשים, שעומד כעת על 29 בני אדם. כמו כן, מניין החולים הפעילים עומד על 1,990, מתוכם 16 חולים מונשמים.

העיתונאי 'חדשות 12', ירון אברהם, ציטט בכיר במשרד הבריאות שאמר כי ללא ירידה בתחלואה בימים הקרובים - ניאלץ לחזור להגבלות התקהלות ותו ירוק.

שרת התחבורה מרב מיכאלי כתבה היום בחשבון הטוויטר שלה כי "‏בימים האחרונים כבר נוחתות טיסות ממדינות בסיכון מירבי בטרמינל 1 בעקבות הנחייתי להפריד את הטיסות הללו משאר הטיסות, והן מופרדות גם מהטיסות מאילת".

לדבריה, "הבוקר נוסעים שניסו לטוס ללא היתר למדינה אדומה סורבו. משרד התחבורה, רש"ת ורת"א ימשיכו לסייע במאמץ למנוע תחלואה מיותרת", דברי מיכאלי.

בנימין נתניהו קורונה חיסונים ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד