י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשבר הרציני הראשון

בקואליציה מודים: טעות שלא טיפלנו בזה קודם

לאחר שבסיעת 'מרצ' הכריזו כי לא יתמכו בחוק האזרחות, ממלא מקום יו"ר הקואליציה מודה כי זה הייתה טעות שלא סיכמו על החוק בהסכמים הקואליציוניים: "הכתובת הייתה על הקיר" | בנוסף החל להשלים עם ההפסד: "העולם לא ייפול אם לא ננצח בכל ההצבעות"

בקואליציה מודים: טעות שלא טיפלנו בזה קודם
בועז טופורובסקי ומנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת ההצבעה ביום שני הקרוב במליאה, הערב (חמישי) מבינים בקואליציה כי ככל הנראה לא יצליחו להשיג רוב במליאה לחוק האזרחות, ומצטערים שלא סיכמו על העברת החוק בהסכמים הקואליציוניים מול כלל המפלגות.

יו"ר סיעת 'יש עתיד' ח"כ בועז טופורובסקי, ממלא מקום יו"ר הקואליציה, התייחס לכך ש'מרצ' הכריזה כי תתנגד לחוק האזרחות בכנסת, ואמר כי המשבר היה צפוי מראש ולכן היה צריך למנוע אותו כבר בהסכמים הקואליציוניים, שנחתמו לפני כמה שבועות.

"בנוגע לקואליציה, הכתובת הייתה על הקיר", אמר טופורובסקי בראיון לרוני בר-און ואריה אלדד ברדיו '103fm'. "כבר במשא ומתן הקואליציוני הנושא עלה ושמו אותו בצד. ידענו שזה יגיע - ולא טיפלו בזה כמו שצריך, בעייני זו הייתה טעות".

"יש באמת הבדל בין הגישות בקואליציה, מרע"מ ועד ימינה, אבל זה חלק מהניסיון להראות דרך אחרת. איילת שקד ומרצ מנסים להגיע להבנות ולהסכמה - אני לא יודע אם הם יצליחו, כי הפערים הם לא פשוטים, אבל אני מקווה שחוק האזרחות יעבור, כי זה יעשה טוב למדינת ישראל", הוא הוסיף.

מ"מ יו"ר הקואליציה הצהיר כי "החוק יעלה שבוע הבא ואותי מעיין מאוד לראות מה יעשו כל חברי האופוזיציה, שהם אלה שחקקו והובילו את החוק. אולי מבחינת ביטחון ישראל זה יהיה רע, אבל פוליטית זה לא יהיה נורא בכלל לימינה ולתקווה חדשה אם יראו את נתניהו או את סמוטריץ' מצביעים נגד ביטחון ישראל".

"יש תפיסה לוותיקי המשכן שחייבים לנצח תמיד, אבל אני חושב שזה בסדר שקואליציה לא תעביר את כל החוקים שהיא רוצה. העולם לא ייפול אם לא ננצח בכל ההצבעות", סיכם.

בועז טופורובסקי מרצ חוק איחוד משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד