י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הגברת ההרתעה והכבוד לשוטרים"

אחרי חצי שנה בתפקיד: המפכ"ל מציג תכנית

מפכ"ל המשטרה שבתאי מקדם תוכנית אסטרטגית למשטרת ישראל, שתכלול גם שינויי חקיקה, ושנועדה להגביר את הכבוד ואת הביטחון לשוטרים. בין היתר, אפליקציה מיוחדת למסירת עדות והגשת תלונות

אחרי חצי שנה בתפקיד: המפכ"ל מציג תכנית
שוטרים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי מקדם תוכנית אסטרטגית למשטרת ישראל, שתכלול גם שינויי חקיקה, ושנועדה להגביר את הכבוד ואת הביטחון לשוטרים.

על פי דיווח של עמרי מניב ב'חדשות 13', התוכנית של המפכ"ל שבתאי תכלול הקמת תחנות משטרה דיגיטליות, במסגרתה יגישו תלונות וימסרו עדות למשטרה באמצעות אפליקציה מיוחדת, דרך המחשב הנייד או הטלפון האישי.

המפכ"ל רוצה שיקדמו חקיקה שתדרוש הגבלה פיזית משוטרים. לפי תוכניתו של שבתאי, אזרחים יצטרכו לשמור מרחק של 2 עד 3 מטרים משוטר.

ע"פ הדיווח של מניב, המטרה של ההגבלה הפיזית היא להגביר את ההרתעה ואת הכבוד לשוטרים, כמו בארה"ב, אך טרם אפשר לקבוע אם השר לביטחון פנים עמר בר לב יאשר את הסעיף היומרני הזה בתוכנית.

כמו כן, בתוכנית כלולה יצירת מעטפת כלכלית ומשפטית לשוטרים, זאת לאור טענות במשטרה על כך שיש מתקפות 'שיימינג' רבות עליהם, ואין הגנה מספקת עליהם.

התוכנית תצטרך תקציב מאוד גדול ושינויי חקיקה וספק רב אם שבתאי יצליח לבצע זאת בפועל, על כלל סעיפיה, במסגרת רצונו להגדיל את כוחו ויוקרתו של משטרת ישראל.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד