י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התיעוד האחרון > הבניין עומד על תילו

צפו: 7 דקות לפני הקריסה, שכנה תיעדה את דליפת המים בחניון

האישה שתיעדה סרטון שבו נראים מים זורמים בתחתית הבניין לא חלמה שהוא יהפוך לבעל חשיבות כה רבה ותועלתית. בשעות האחרונות מתפרסם תיעוד שבע דקות לפני הקריסה, שבו נראים מים דולפים בזרם חזק מתקרת החניון | מומחי בנייה סבורים שהסיבה לקריסה די ברורה

צפו: 7 דקות לפני הקריסה, שכנה תיעדה את דליפת המים בחניון
זירת האסון במיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

שבוע לאסון קריסת מגדל הדירות בן ה-12 קומות בסורפסייד, מיאמי, מניין ההרוגים הרשמי הגיע ל-18, כולל שני ילדים בני 10 ו-4, חיפושים נרחבים אחר 145 איש נעדרים, בתיעוד מצמרר נראים מים זורמים מתקרת החניון, 7 דקות לפני הקריסה הקטלנית.

בסרטון חדש שמתפרסם בשעות האחרונות, נראים מים זורמים מתקרת החניון של בניין הדירות שקרס במיאמי, שבע דקות בלבד לפני שהתמוטט על דייריו. הסרטון צולם בשעה 01:18 ב-24 ביוני בכניסה לחניון שמתחת לצידו הצפוני של מגדלי צ'אמפליין דרום, שם זרמו מים מהתקרה כאילו צינור כיבוי התפוצץ. על פי הדיווחים הבניין התפורר בסביבות השעה 01:25 לפנות בוקר.

את התיעוד המדאיג העלתה אדריאנה סרמיינטו לרשתות החברתיות, וסיפרה לערוץ החדשות בשיקגו WLS-TV כי היא היתה בחופשה עם בעלה באתר הנופש הסמוך וכאשר שמעה רעש, החליטה לצאת ולבדוק את המקור לכך.

בצילומים מהחניון נראים מים זורמים במהירות מהתקרה כאילו ממקור לחץ משמעותי. לדבריה, ניסתה להודיע ​​לתושבים על הסכנה, אך הם חשבו שהיא מגזימה מכיוון ש"דברים כאלה לא קורים באמריקה", כמו נפילת בניין, וכמה דקות אחר כך הבניין קרס.

לפחות 18 בני אדם נהרגו ו-145 עדיין נעדרים לאחר שמגדל הדירות קרס ב-24 ביוני, אסון שלא היה מוכר בארצות הברית, למעט אסון התאומים ב-2001 אז 3000 אנשים נהרגו מפיגוע טרור חסר תקדים, כאשר שני מטוסים התנגשו בבניין ומה שגרם אז להתמוטטות היא האש הענקית שאחזה בשני הבניינים שהיו לסמל אמריקני.

עוד בנושא:

אחת הדיירות קסונדרה בילדאו-סטרטון שהתה בבניין כשהבניין התחיל לרעוד בסביבות השעה 01:30 ביום חמישי לפני שבוע, היא התקשרה לבעלה מייק ואמרה לו שהיא צופה מחלונה ורואה הרבה מים שנראים כמו בריכה, שניות אחר כך הקו נותק.

מומחים בתחום הבנייה שצפו בסרטון הקריסה, תמימי דעים כי הקריסה החלה בתקלה שהלכה והתרחבה בתחתית הבניין, בחניון או בפתח בריכת השחייה. מהנדסים שצפו בתיעודים אמרו ל'ניו יורק פוסט' כי החלק הראשון של הבניין שנפל הוא המקום בו זרמו המים, וכי החלק השני נפל רק מכיוון שהוא נגרר על ידי הפסולת מהחלק הראשון שנפל.

אסון מיאמי הצפת מים צינור מים קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד