ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גם מחוסנים על הכוונת

במשרד הבריאות מודים: "אנחנו בתחילתו של גל תחלואה רביעי"

במשרד הבריאות מביעים חשש: "אם לא ננהג באחריות, יהיו כאן אלפי חולים תוך שבועות" | מספר החולים קשה מוסיף לעלות ועומד כעת על 27, מתוכם 8 מחוסנים, רובם קשישים | המשמעות: האוכלוסייה המבוגרת שוב עלולה להיות הראשונה שתשלם את המחיר

במשרד הבריאות מודים: "אנחנו בתחילתו של גל תחלואה רביעי"
מחלקת קורונה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ישראל נמצאת בתחילתו של גל הקורונה הרביעי. "אין כל ספק בזה", הודה אמש אחד הבכירים במשרד הבריאות. לדבריו: "קצב התפשטות התחלואה מעיד בבירור על כך שאנחנו בפתחו של גל נוסף. חייבים להעביר את המסר הנכון לציבור: אם השאננות תימשך, נמצא את עצמנו חוזרים חודשים רבים לאחור, על אף החיסונים". כך מפרסמת הבוקר (שישי) שרית רוזנבלום, ב'ידיעות אחרונות'.

בימים האחרונים עוקבים במשרד הבריאות בדאגה רבה אחרי התפשטות הקורונה. אתמול, לראשונה מאז חודש אפריל, אובחנו יותר מ-300 נדבקים חדשים. כמו כן, מספר הנדבקים הפעילים בנגיף חצה את רף ה-2,000, בכל הפרמטרים נצפית מגמת עלייה ברורה, המתאימה במאפייניה לתחילתו של גל תחלואה נוסף. לצד ההערכות הפסימיות, חשוב לציין שבשבוע האחרון לא נרשם בישראל אפילו מקרה מוות אחד מקורונה.

"המספרים עולים באופן מובהק", אמרה אתמול בכירה אחרת במשרד הבריאות, "שמנו את יהבנו על החיסונים, אך אנחנו עדיין לא בטוחים שהם עושים את העבודה באותה יעילות כפי שעשו אותה לפני מספר חודשים, טרם התפשטותו של וריאנט דלתא בישראל. אנחנו עדיין לא יכולים לומר זאת באופן סופי, אך בהחלט נראה שהגל הרביעי בפתח".

מנתונים שהוצגו אתמול בהערכת המצב היומית של מרכז השליטה הלאומי לקורונה עולה כי שיעוריהם של המחוסנים בשתי מנות שנדבקו בקורונה עלה בשבועיים האחרונים בכל קבוצות הגיל, אולם הוא גבוה יחסית בבני 60 ומעלה. גם מספרם של החולים המחוסנים המטופלים בבתי החולים בעקבות הקורונה עלה. מבין 27 החולים הקשים שמאושפזים כעת, שמונה מחוסנים באופן מלא, רובם קשישים או חולים אונקולוגיים. מדובר במספר החולים קשה שחוסנו הגבוה ביותר עד כה.

"התחלואה שנראית כרגע היא רק קצה הקרחון", אמר בכיר במשל"ט. "היקף התחלואה מתגלה באיחור משום שחלק מהנדבקים אינם סובלים מסימפטומים. התחלואה מתבטאת בשלב הזה בתסמינים כלליים של צינון, ולכן חלק ניכר מהנדבקים אינם מודעים כלל לכך שהם נושאים את הנגיף. אנחנו מעריכים שהיקף התחלואה הנוכחית גדול בהרבה ממה שמראים הנתונים הרשמיים".

לדבריו של אותו בכיר, המסקנה מהימים האחרונים היא שכמו בגל הראשון – אותם אנשים מבוגרים וחולים שמערכת החיסון שלהם אינה חזקה צריכים שוב לשבת בבית ולהיזהר מאוד בכל מגע שלהם, גם אם הם מחוסנים. "הם הראשונים שישלמו את מחיר התפשטות התחלואה באשפוזים ואולי גם בתמותה", סיכם.

קורונה דלתא הווריאנט ההודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד