י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קידוש השם בגרמניה

בית ספר החרדי בברלין העפיל למקום הראשון

התקשורת בגרמניה מדווחת כי "בית הספר החכם ביותר בברלין", הוא בית ספר יהודי לבנות בבירה הגרמנית, בית הספר העפיל למקום הראשון בעיר בתוצאות בחינות הבגרויות - וזאת למרות שנת הקורונה המאתגרת

בית ספר החרדי בברלין העפיל למקום הראשון
בית הספר לבנות חב"ד בברלין צילום: הקהילה היהודית

בית הספר של חב"ד בברלין בירת גרמניה, הגיע למקום הראשון בעיר בבחינות הבגרות שנערכו לתלמידים.

האירוע סוקר בהרחבה בכלי התקשורת המקומיים, שם ציינו כי למרות תקופת הקורונה, בה בתי הספר היו סגורים, הלימודים במסגרת הלמידה מרחוק המשיכו כסדרם, ובכך הגיע בית הספר לתוצאה המרשימה, בפער גדול משאר בתי הספר בעיר.

"בית הספר החכם ביותר בברלין: מהו סוד ההצלחה?" - זו הייתה הכותרת באחד האתרים הגדולים בברלין, לכתבה שביקשה להתחקות אחר ההצלחה. בפתיח לכתבה, נכתב: "בית הספר היהודי המסורתי השיג את התוצאה הטובה ביותר בברלין. מה הופך את המוסד החינוכי הזה לבית הספר הטוב ביותר בברלין?".

כותרת הכתבה ב'ברלינר צייטונג'.

"המודל המצליח של בית הספר היהודי המסורתי מבוסס על העברת ידע איכותית ובעיקר על למידה פרטנית", אומרת יאנה ארדמן מהקרן היהודית. לדבריה, תכני למידה מותאמים אישית: "בהתאם לרמת הכשירות של התלמידים ובתיאום הדוק בין מורים, תלמידים והורים".

עוד הוסיפה וציינה לשבח את התלמידים שצלחו בהצלחה יתירה את בחינות הבגרות "למרות שנה יוצאת דופן עם תקופה חסרת תקדים של סגירת המוסדות בעקבות הקורונה. הוכחנו שלתמיכה פרטנית ולמחויבות המורים יש השפעה חיובית יותר על הלמידה".

נציין כי כבר בשנה הקרובה בית הספר והגן היהודי גן ישראל יעברו לקמפוס היהודי שהולך ונבנה בעיר, קמפוס ענק בגודל 8,000 מ"ר שצפוי לכלול את מוסדות החינוך, מרכז הקהילה, מקווה מפואר, בית תמחוי ועוד.

"בית הספר בנוי על שיטת לימוד ייחודית ופרטנית", אמר הרב יהודה טייכטל רבה של ברלין. "נגרם פה קידוש השם אדיר ואין לי ספק שהתוצאה המרשימה תשכנע הורים נוספים לשלוח את ילדיהם לבית הספר. הוכחנו שהשילוב של יהדות ומקצועיות הוא שילוב מנצח".

ברלין בית ספר לבנות חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד