י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התורים ייחסכו?

בנט מציג: כך מנצחים את הפרצה והמחדל בנתב"ג

ההתפרצות אותה חווים כעת אזרחי מדינת ישראל נובעת מהמחדלים והפרצות הרבים בנמל התעופה בן גוריון, הבוקר פרסם ראש הממשלה את דבר הקמת מתחם בידוק ענק שיתגבר על המחדלים

בנט מציג: כך מנצחים את הפרצה והמחדל בנתב"ג
חוזרים מחו"ל. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

בימים אלו חווים אזרחי מדינת ישראל את תחילתו של הגל הרביעי של הקורונה, בתקווה שזה יימנע מאיתנו. מוקד ההתפרצות הנוכחית היא במחדלים ובפרצות במערך ההתמודדות מול הנגיף ומוטציותיו החודרים ארצה דרך שערי המדינה. הבוקר (שישי) הודיע ראש הממשלה על היערכות מיוחדת למלחמה בנגיף בנתב"ג.

בחשבון הטוויטר שלו כתב בנט: "לאחר שנה וחצי של מגיפה עולמית, התחלנו הלילה להקים מתחם בדיקות מורחב בנתב״ג, כדי לקצר תורים ולאפשר בדיקות מהירות, דברים זזים".

למרות שהודעה זו, מגיעה אולי באיחור, אך מדובר בבשורה של ממש לקראת חודשי החופש בהם רבבות אזרחים נכנסים ויוצאים במעברי הגבול בנתב"ג, ובימים האחרונים התקבלו הדיווחים על שעות ארוכות של המתנה במקום, וכשלים במערך הבדיקות.

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע דווח כי שרת התחבורה מרב מיכאלי קבעה כי הטיסות מהמדינות האדומות לנחיתה בטרמינל 1. ובנוסף יתוגברו השירותים השונים בשדה על מנת למנוע צפיפות והדבקה בשטח נתב"ג.

מוקדם יותר דווח כי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה בשת״פ משטרת ישראל, זיהו בטיסת 'אירפלוט' לרוסיה, 8 נוסעים ישראלים שניסו לעלות לטיסה לרוסיה, המהווה מדינה ברמת סיכון גבוהה, עם דרכונים זרים וזאת ללא אישור ועדת החריגים כפי שמחוייב עפ"י התקנות.

השמונה הורדו מהטיסה והועברו להמשך טיפול במשטרת ישראל. כידוע על פי התקנות יציאה למדינות הנ״ל, ללא האישור הקבוע בתקנות, הינה עבירה אשר על הפרתה יוטל על המפר קנס בסך 5,000 ש"ח.

במשרד הבריאות מבקשים להבהיר שוב ושוב כי יציאת אזרחים ותושבים ישראלים למדינות ברמת סיכון מרבית אסורה, למעט מי שמחזיק באישור הקבוע בתקנות. במשרד הבריאות הוסיפו והזכירו כי הנ"ל בתוקף עד יום - 11.7.21 ויוארך בהתאם לרמת התחלואה בכל אחת מהמדינות. לאור התחלואה המתגברת בעולם, משרד הבריאות ממליץ להימנע כלל מנסיעות שאינן חיוניות לחו"ל בעת הזו.
נפתלי בנט קורונה נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד