י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האסון במיאמי

הנשיא ישב עם המשפחות במשך שעות: "עוברים גיהנום"

הנשיא ביידן ישב עם משפחות האסון במיאמי, והביע השתתפות עם הצער והכאב והייסורים שעוברים בני המשפחות. הנשיא ישב עמם במשך כשלוש שעות ובסיום אמר: "הם עוברים גיהינום"

הנשיא ישב עם המשפחות במשך שעות: "עוברים גיהנום"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

"ישבתי עם אישה אחת שאיבדה את בעלה ואת התינוק הקטן שלה, היא לא ידעה מה לעשות", סיפר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאחר שיחה ארוכה שקיים עם בני המשפחות של נעדרי האסון הקשה במיאמי. "ישבתי עם משפחה אחרת שאיבדה כמעט את כל המשפחה, בני דודים, אחים, אחיות. ולצפות בהם, והם מתפללים ומתחננים לאלוקים שיהיה נס", סיפר ביידן.

"ההמתנה, ההמתנה, קשה מנשוא" אמר הנשיא למשפחות, שרבות מהן מחכות יותר משבוע להודעה האם בן משפחתן חי מתחת לבטון ולפלדה.

לאחר הפגישה תיאר ביידן את הצער והייסורים ששמע מבני המשפחה כשהוא שהה יותר משלוש שעות במקום, ואמר על האנשים בחדר: "הם עוברים גיהינום".

ביידן אמר שרבים מבני המשפחות שאלו את מה שהוא מכנה שאלות "בסיסיות קורעות לב". האם הם יצליחו למצוא את גופות יקיריהם כדי לקבור אותם? אם אנחנו לא מוצאים את הגופות, מה אנחנו עושים?.

"הם יודעים שהסיכויים ככל שעובר עוד יום פחתו", אמר הנשיא לעיתונאים. "אבל לכל הפחות, לכל הפחות, הם רוצים למצוא את הגופות. הם רוצים לקבור את הגופות".

הנשיא שיבח את המחלצים ואת הגורמים המקומיים, ואמר כי שיתוף הפעולה במאמץ החילוץ היה מדהים. ביידן הודיע ​​כי הממשלה הפדרלית תשלם 100 אחוז משלושת הימים הראשונים של עלויות ההחלמה. לדבריו, הוא אמר למשפחות כי "אנחנו כאן בשבילכן כאומה אחת, וזה המסר שהעברנו".

גורם בבית הלבן אמר כי במהלך המפגש עם המשפחות, ביידן עבר משולחן לשולחן כדי לדבר עם כל משפחה שישבה בחדר. הפקידים מסרו לתקשורת כי ג'יל ביידן, הגברת הראשונה, קיימה גם שיחות אישיות עם בני המשפחה.

אל הנשיא הצטרפו הסנאטור מרקו רוביו, הסנאטור ריק סקוט, המושל רון דה סאנטיס, וראש העירייה דניאלה לוין קאווה ממחוז דייד במיאמי.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן נשאר בחדר עד שכל מי שרצה לדבר איתו קיבל את ההזדמנות. הרב דניאל הדר, הרב הראשי של הקהילה הספרדית בפלורידה, בית כנסת אורתודוכסי במיאמי ביץ', אמר כי הפגישה הייתה מאוד תומכת, למעלה מ-12 אנשים מבית הכנסת, היו בבניין בזמן הקריסה. "היה משהו בפעם הראשונה שאני רואה, נחמה", אמר הרב הדר.

אסון מיאמי ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד