י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בדבריו

זקן הפוסקים על אסון מיאמי: "הקב"ה מרעיד את העולם"

"הקדוש ברוך הוא מרעיד את כל העולם, כדי שנרגיש שאי אפשר לסמוך על הטבע אלא הכל תלוי רק בקדוש ברוך", כך אומר זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך בהתייחסות מיוחדת לאסון הקריסה הקשה במיאמי

זקן הפוסקים על אסון מיאמי: "הקב"ה מרעיד את העולם"
הגר"מ שטרנבוך צילום: באדיבות המצלם

בשיעורו השבועי התייחס זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך לאסון קריסת הבניין במיאמי, בו נהרגו רח"ל או נעדרו עשרות יהודים. 

בדבריו אמר כי "הקדוש ברוך הוא מרעיד את כל העולם, כדי שנרגיש שאי אפשר לסמוך על הטבע אלא הכל תלוי רק בקדוש ברוך הוא שכוחו וגבורתו מלא עולם, וכי אם לא נתעורר להבין זאת עלולים לבוא גזירות נוספות ה"י".

בתחילת דבריו אמר זקן הפוסקים: "בשבוע האחרון שמענו על אסון גדול שאירע במיאמי, שנהרגו שם רבים וגם יהודים חרדים רח"ל. והנה בזמן האחרון הקב"ה מרעיד את כל העולם, בתחילה בנגיף הקורונה שהיכה את כל יושבי תבל, ואחר כך במירון שהוא המקום המרכזי של בית ישראל, ולאחר מכן במכות פרטיות הן בארץ ישראל והן באמריקה, ורבים שואלים על מה עשה ה' לנו ככה".

בשלב זה עבר זקן הפוסקים לעורר את השומעים ביסודות האמונה ועורר כי זהו 'בת קול' משמים: "אנחנו צריכים לראות בכל זה כעין 'בת קול' משמים הקורא לנו שאין לסמוך על הטבע אלא רק על הקב"ה שהוא שולט על העולם, וכוחו וגבורתו מלא עולם, "אנה מפניך אברח", ואין לנו עצה אלא לבטוח בהשי"ת דאיהו עילת כל העילות וסיבת כל הסיבות, ולולא השגחתו על כל העולם בכל רגע, היה נהפך העולם לתוהו ממש".

עוד אמר הגר"מ שטרנבוך כי "מקובלנו מרבותינו שלפני ביאת משיח צדקינו, בשעה שעולה לרצון לפני הקב"ה לגאול אותנו, הרי הוא מוכיח לנו שבדרכי הטבע לא נוכל להשיג ישועה, שאין הקב"ה שולח את ישועתן של ישראל אלא בשעה שאנחנו מכירים שהישועה תלויה רק בו, ולכן עכשיו מסובב הקב"ה אסונות נוראים בארץ ישראל ובחוץ לארץ, להראות לנו שעפ"י דרך הטבע אין לנו תקווה, ואנו מוכרחים לבטוח בה'.

ומשנה ערוכה היא בסוף סוטה על מה שיהא בזמן חבלי משיח, "אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים", והיינו שהצרות יהיו גדולות כל כך, עד שנגיע להכרה ש"אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים", וכאשר נבוא להכרה זו אז הקב"ה יגן ויושיע אותנו.  

וזהו חובותינו אם נחשוב שאפשר להינצל בדרכי הטבע, אז ימשיך ח"ו לבוא עוד גזירות, גזירה אחר גזירה, ורק בשעה שנקבל על עצמינו באמונה שלמה שהישועה תבוא רק מהקב"ה, אז יגן הקב"ה ויושיע אותנו". 

הגר''מ שטרנבוך אסון מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד