י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תושבי אלעד הופתעו

מרגש: כשיהונתן ולביא הפכו לשוטרים בתחנה

תושבי אלעד הופתעו השבוע לגלות כי לנקודת המשטרה המקומית הצטרפו שני שוטרים חדשים - יהונתן ולביא | השניים, שחייהם רצופים בלא מעט כאב, הגיעו לעיר להגשים את חלומם ולהפוך לאנשי חוק | התושבים קיבלו את פניהם ושיתפו פעולה עם שני השוטרים החדשים

מרגש: כשיהונתן ולביא הפכו לשוטרים בתחנה
"השוטרים" החדשים בתחנת אלעד צילום: דוברות המשטרה

שוטרי נקודת המשטרה באלעד פינו השבוע את זמנם ונרתמו לטובת שני ילדים שביקשו להגשים חלום ולהפוך לאנשי חוק. האחד, יהונתן מדמוני בן 8, ילד מיוחד מלא בחיים ושמחה והשני קטן מעט ממנו - לביא יהונתן אלקבץ בן 4 שברוך השם החלים השבוע ממחלת הסרטן. שני הילדים ביקשו בקשה אחת, להיות שוטרים ליום אחד. השניים אינם מכירים אחד את השני ומתגוררים בערים לוד ואלעד וביחד מאתגרים את עצמם ואת בני משפחותיהם באירועים רפואיים מורכבים.

המכנה המשותף לכולם הוא האמונה בקדוש ברוך הוא אל מול האתגרים המורכבים שהם עוברים. יהונתן ילד מקסים ומיוחד כפי שסיפרה חגית אימו. "6 שנים חיכינו אני ובעלי לילד הזה, נשאנו תפילות אין קץ וידענו שתפילותינו תתקבלנה. ואכן הקב"ה כבר בשלבים שלפני הלידה יצר בפנינו אתגר גדול. קיבלנו את הבשורה באהבה ובאמונה שלימה".

לביא יהונתן אלקבץ, מתגורר בלוד וחווה במהלך מעט השנים שהוא חי ניסיונות גדולים. לפני תקופה לא ארוכה התגלה כי מחלת הסרטן מקננת בכבד שלו וחייו היו תלויים מנגד. שני, האמא של הילד סיפרה כי "הניסיונות היו גדולים ומה שהחזיק אותה ואת בעלה ואת כלל המשפחה והחברים הייתה האמונה היוקדת והבלתי מותנית בקדוש ברוך הוא".

"לביא עבר טיפולים קשים, ניתוחים ואני, במטרה להציל את חייו תרמתי לו אונה מהכבד שלי. ואכן האמונה 'שהכל מאיתו יתברך' והכל לטובה החזיקו וחיזקו אותנו בכל התהליך". "אתמול", מספרת שני, הרופאים בישרו לנו כי ברוך השם אנחנו יכולים להתחיל את חיינו באופן מסודר ובריא".

הבקשה הזהה של שני הילדים נפלה על אוזניים קשובות ושוטרי נקודת המשטרה באלעד בשיתוף 'ניידת המשאלות' של המשטרה גייסו את השנים ליום פעילות מאתגר. מדידת המדים הייתה מהירה ומדוייקת שהרי שוטר ניכר בהופעתו. גם תגי השם הוכנו מראש ושלל סימלי פעילות מבצעית חוברו למדים על מנת להראות ותק מבצעי ונוכחות בולטת בקרב תושבי העיר אלעד בסיור בו הם השתתפו.

ואכן. לאחר תדריך קצר ממפקד נקודת המשטרה, פקד אלי יעקב, נראה כי השניים מוכנים להתמודד עם האירועים שונים בעיר. השניים, לביא ויהונתן, עלו לניידת המשאלות וביחד עם צוות שיטור מיומן החלו בסיורים אינטנסיביים באלעד ומידי פעם אף נאלצו להפעיל את ערכת הכריזה בניידת המשאלות על מנת להעביר מסר לתושבים כי החל מהיום 'יש שריפים חדשים בעיר'.

לביא ויהונתן אומנם לא תיאמו בניהם את התוכניות המבצעיות, אולם לאחר דקות של עשייה לטובת תושבי העיר ניכר כי הם קורצו מחומר של שוטרים נחושים שאינם מוותרים לאף אזרח שעובר על החוק, ובעיקר לאותם שלא עוברים את הכביש במעברי חציה. יהונתן אף נזף באחד התושבים על כך, וזכה לאוזן קשבת ולהבטחה כי מהיום האזרח ינהג כחוק ולא יסכן את חייו.

לאחר סיור מתיש בעיר יהונתן ולביא נפגשו לשיחה והדגמה מקצועית של מערך החבלה במשטרת ישראל. מדובר היה הפעם באימון מדמה מציאות בו אחד התושבים דיווח על חבילה חשודה וחבלני המשטרה הגיעו למקום על מנת 'לנטרל' את החבילה תוך כדי הפעלת רובוט ייחודי לכך. השניים ,כיאה לתפקידם, סייעו לחבלן המשטרה לנתב את דרכו של הרובוט לעבר 'המטען' ולנטרל אותו.

ההד ששני השוטרים הללו יצרו גרמו לראש העיר ישראל פורוש לעזוב את לשכתו ולהגיע מיד למקום על מנת להתרשם ישירות מפועלם הרב. ראש העיר התרגש למראה הנחישות של השניים, ברך אותם על התגייסותם לשמירה על בטחון הקהילה ואף העניק להם מתנות שונו.

פעילותם המקצועית לא יכלה להישאר ללא תגובת פיקוד התחנה. לאחר דיון קצר הובן כי חייבים להעניק להם תעודות שוטר ובעיקר דרגות קצונה, לא פחות. והשניים 'גוייסו' מיד למשטרת ישראל בדרגת פקד.

מי שיזם את הגשמת חלומם של הילדים הוא רס"ב ניצן יהונתן, מש"ק העיר אלעד. כאשר יהונתן ולביא הגיעו לנקודת המשטרה, ההתרגשות ניכרה על פניו. האיש שראה כבר אירוע אחד או שניים, פניו צרובות מהשמש היוקדת ובאמתחתו ניסיון רב שנים בטיפול בפשיעה בערים השונות קיבל בחיבוק גדול את הילדים. בימים רגילים ניצן הוא איש הקשר בין המשטרה לבין האזרחים ועושה ככל הניתן על להנגיש את שרותי המשטרה לציבור התושבים בעיר.

"התפקיד שלי מרתק ביותר" אומר רס"ב יהונתן. "מסכסוכי שכנים ועד להבדיל תהלוכות של ספרי תורה, מהשכנת שלום בין אדם לחבירו ועד יצירת הרתעה בקרב אנשים שונים שמאתגרים את החוק. אני רואה את עצמי כגשר בין הציבור הדתי חרדי בעיר לבין המשטרה, ורואה בתפקידי שליחות ללא גבולות וללא זמנים, אני אוהב את תושבי העיר והם מודים בחום על העשייה לטובתם.

מפקד הנקודה המשטרתית שעסוק מבוקר עד ערב הוא פקד אלי יעקב. "הנקודה המשטרתית היא מגדלור של חום ואהבה לתושבי העיר", מספר אלי יעקב. "עושים ככל הניתן על מנת שתושבי העיר ירגישו בטחון. אני פועל עם ראש העיר ישראל פורוש ועם רבני העיר והקהילות השונות". פקד אלי יעקב אומר: "עזוב עכשיו את העשייה היומיומית, היום אנחנו כלל השוטרים בנקודה לטובת שני הילדים לביא ויהונתן שהגיעו להגשים חלום. ואכן אל מול הילדים הללו אי אפשר שלא להיענות לבקשות".

שעות רבות בילו שני 'המגוייסים", ורק לאחר דיון מסכם עם האימהות ומפקדי ניידת המשאלות והפיקוד המקומי, ולאחר שהמשימות הושלמו שני הילדים המיוחדים שוחרר למנוחה קצרה בבתיהם כי הרי המשימות העומדות לפתחם עדיין לא הסתיימו, ומן הסתם יגיעו לפעילות נוספת בעתיד.

אלעד משטרת ישראל התנדבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד