י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השופט השתכנע

אמסטרדם: ארבעת הצעירים החרדים שנעצרו שוחררו בשבת

ארבעת החרדים שנעצרו בהגיעם לבית מלון באמסטרדם בסוף השבוע בחשד שהבריחו גת מישראל להולנד, שוחררו ממעצר בשבת אודות למאמציו של עורך הדין מרדכי ציבין. ל'בחדרי' נודע כי השופט השתכנע שהצעירים לא ידעו שברשותם ישנו סם מסוג גת | כל הפרטים

אמסטרדם: ארבעת הצעירים החרדים שנעצרו שוחררו בשבת
מעצר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארבעת הצעירים החרדים מישראל שנעצרו באמסטרדם הולנד לאחר שנתפסו ברשותם עלי גת שנחשבים לא חוקיים באירופה, שוחררו ממעצר ביום שבת קודש, וככל הנראה נשארו במקום עד צאת השבת.

עורך הדין מרדכי ציבין מומחה בינלאומי לטיפול בעצורים ישראליים בחו"ל, עמל רבות לשחררם, והם שוחררו ממעצר כאמור ביום שבת, אך הם ככל הנראה נשארו במעצר עד לצאת השבת כדי לא לחללה.

הטיסות חזרו ואיתן ההברחות: ארבעה חרדים נעצרו באמסטרדם

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הצעירים החרדים שוחררו, מאחר והשופט השתכנע כי הם לא ידעו שהם מחזיקים גת, לדברי הצעירים הם קיבלו מזוודה להעביר והם העבירו, מרדכי ציבין ייצג את אחד הבחורים, והביא את השופט להשתכנע כי הבחורים לא ידעו שזה גת, וגם לא הוכח משפטית שהמזוודה היתה בחזקתם.

עו"ד מרדכי ציבין

על פי בית המשפט, הצעירים החרדים לא ידעו כי הם לוקחים גת, אלא חשבו כי זה צמח מאכל, בנוסף קבע השופט כי גם אם המזוודה היתה בחדר של אחד הבחורים, עדיין אין הוכחה כי הם הכניסו את זה לחדר.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ארבעה צעירים חרדים מישראל נעצרו באמסטרדם הולנד ביום חמישי האחרון, לאחר שניסו שהבריחו 81 קילו גת, הצעירים החרדים הגיעו למלון בו הם התכוננו לשהות, שם נעצרו. המשטרה ידעה שיש להם גת, אך לא עצרה אותם בשדה התעופה, לדברי גורם בקהילה היהודית המקומית, המשטרה עקבה אחריהם למלון, בניסיון לתפוס גם את הלקוחות.

לאחר מעצרם יצרו הנערים קשר עם בית חב"ד בראשות הרב עקיבא קמיסר והם קיבלו אוזן קשבת וטיפול מסור על ידי השליח הרב דובי פינקוביץ, שפעל למענם מול רבני בתי הכלא והמשפחות.

עורך הדין מרדכי ציבין, מומחה למעצרים בחו"ל, פעל לגבי אחד העצורים, המשפחה ביקשה מציבין להתערב, והוא פעל בהתנדבות. שליח חב״ד הרב עקיבא קמיסר אמר ל"בחדרי חרדים" כי הוא מיצר על כך שזה שוב קורה. לדבריו בגלל שלא היו טיסות בקורונה, אז לא היו מעצרים של חרדים שמבריחים גת, אבל עכשיו הטיסות חזרו ואיתן המעצרים. הרב קמיסר גם מבקש להעביר מסר להורים וגם לצעירים: "אל תתפתו להעביר גת, זה הברחה לכל דבר, זה לא חוקי כאן, וזה יכול להיגמר במעצרים ואף מספר שנים בכלא".

מרדכי ציבין הברחת גת הולנד אמסטרדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד