י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר חוק האזרחות

לפני שבת: הרב דרוקמן נועד עם ח"כית מימינה

למרות שהתנגד לכניסתה לממשלת השינוי, זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן נועד עם חברת הכנסת עידית סילמן מ'ימינה' - כשהאחרונה הגיעה כדי לעדכן בהתפתחויות חוק האזרחות | מטרתה: לשכנע אותו להפעיל לחץ על הח"כים בימין

לפני שבת: הרב דרוקמן נועד עם ח"כית מימינה
הרב חיים דרוקמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת ההצבעה על חוק האזרחות בשני הקרוב, אתמול (שישי) הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית והרב הרוחני של מפלגתו של סמוטריץ', נפגש עם ח"כית מ'ימינה'.

הרב דרוקמן, כך על פי הדיווח ב'חדשות 12', נועד עם יו"ר הקואליציה עידית סילמן. השניים שוחחו על חוק האזרחות, כאשר האחרונה עדכנה אותו בהתפתחויות סביבו.

מטרתה של סילמן היא לגרום לרב דרוקמן להפעיל לחץ על חברי הכנסת באופוזיציה בכלל, וב'ציונות הדתית' בפרט, שיתמכו בחוק, שכן כרגע לקואליציה אין רוב להעבירו.

בסוף השבוע האחרון, מפלגת 'מרצ', החברה בקואליציית השינוי, הודיעה כי חברי מפלגתה יצביעו נגד חוק האזרחות, למרות שבכך הם מסכלים לחבריהם את העברת החוק. הודעתם מגיעה לאחר שכמה ח"כים במפלגה הביעו את התנגדותם לחוק.

"אם חוק האזרחות יגיע לכנסת, מרצ תתנגד לו", נמסר מטעם המפלגה. "זה חוק שמפלה אוכלוסייה על בסיס גזעי, שבא לעולם בחטא. מרצ עתרה נגד החוק לבג"צ בעבר ותצביע נגד כאמור במידה ויובא להצבעה".

הודעתה של 'מרצ' שמה סוף לאפשרות של הקואליציה להעביר את החוק לבדה. בעקבות כך, בקואליציה מקווים שהאופוזיציה הימנית, שתומכת בדרך כלל בחוק, כן תעזור להעבירו.

אך למרות זאת, ראשי האופוזיציה הימנית כלל לא מראים כי הם מתכוונים להציל את הקואליציה, ובתחילת השבוע שעבר הם הצהירו כי אם הקואליציה תעביר את חוק יסוד ההגירה, בקריאה טרומית, הם יסכימו לתמוך בהארכת הוראת השעה של חוק האזרחות - בחודשיים.

הרב חיים דרוקמן עידית סילמן חוק אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד