י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הכל חלק מהפילוג הנורא?"

העיתונאית תוקפת את שר הדתות: "אמירות מעליבות"

לאחר ששר הדתות מתן כהנא טען כי היהדות היא הגורם המשסע מאז הקמת המדינה, העיתונאית סיוון רהב-מאיר ביקרה את הראשון: "73 שנים שהיהדות היא מה שמחבר בנינו" | בנוסף התייחסה לכך שכהנא צרח על הח"כים החרדים: "הוא לעולם לא יצעק ככה על מיכאלי"

העיתונאית תוקפת את שר הדתות: "אמירות מעליבות"
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע העימותים בינו לבין חברי הכנסת החרדים, אתמול (שישי), שר הדתות מתן כהנא ספג ביקורת מצד עיתונאית בכירה, לאחר נאום שנאם במליאה.

העיתונאית סיוון רהב מאיר התייחסה לנאומו של כהנא לפני כמה שבועות בכנסת, שבו טען כי מאז הקמת המדינה היהדות היא גורמת לשסע בחברה הישראלית. רהב טענה שלא רק שהוא טועה, אלא שההפך הוא הנכון.

'73 שנים שהיהדות היא הגורם לשסע וקיטוב במדינת ישראל', צעק שם כהנא על חברי הכנסת החרדים", כך כתבה רהב בטורה ב'ידיעות אחרונות', "הבטיח כמובן לשנות הכל מן היסוד, כאן ועכשיו".

היא עקצה: "את הסובלנות והפתיחות הרבה שהוא מפגין בימים אלה כלפי רע"מ ומרצ, הוא לא מפגין כלפי ש"ס. הוא לעולם לא יצעק ככה על מרב מיכאלי, שיש להניח שיש לו מחלוקות גם איתה. על ש"ס אפשר".

"כהנא תקף את קודמיו כאילו עשו רק 'חילול השם'. בלי אבל, בלי הסתייגות. עד שהוא הפציע, הכל כלום. אז אולי צריך לומר את המובן מאליו: 73 שנים שהיהדות היא מה שמחבר ומאחד בינינו", טענה רהב.

"גם אם יש מה לתקן בממסד, נבנתה פה מערכת סטטוס קוו של כשרות, קבורה, נישואים ועוד. ומה עם הרבנים הראשיים הנערצים הרב עוזיאל, הרב הרצוג, הרב עובדיה יוסף, הרב ישראל מאיר לאו, הרב מרדכי אליהו?", שאלה.

העיתונאית המשיכה: "הכל חלק מהפילוג הנורא? מה עם רבני ערים ויישובים מצוינים, ורבניות מעולות, שעובדים ממש כעת במסירות נפש ברחבי הארץ? כמה רבנים עורכים חופות, או להבדיל הלוויות, בשעות לא שעות?".

"כמה אנשי חברה קדישא עבדו במסירות נפש בשנת הקורונה הזו? לפעמים לא האמירות הבוטות מעליבות, אלא דווקא המשפטים המנוסחים היטב", סיכמה.

מתן כהנא סיון רהב מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד