ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
האסון במיאמי

מחשש להתמוטטות: החלק השני של הבניין ייהרס

החלק השני של הבניין שקרס באסון הכבד במיאמי ייהרס באופן מבוקר בימים הקרובים מחשש להתמוטטות. מספר ההרוגים עלה ל-24, כאשר 124 בני אדם נעדרים

מחשש להתמוטטות: החלק השני של הבניין ייהרס
זירת האסון במיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

הריסת החלק שנותר עומד בבניין הדירות שהתמוטט ליד מיאמי, הוקדמה בגלל סערה טרופית מתקרבת. החלק שנותר עומד ממגדל צ'אמפליין דרום, ייהרס תוך מספר ימים כדי לאפשר למחלצים לערוך חיפוש בבטחה באתר, כך אומרים גורמים רשמיים.

מספר ההרוגים עלה ל-24, כאשר 124 בני אדם נעדרים לאחר קריסת הבניין בן 12 הקומות ב-24 ביוני. גורמים רשמיים חוקרים מגדלים אחרים בגין תקלות מבניות.

ביום שבת אמר מושל פלורידה, רון דה סאנטיס, כי "ההריסה הקרובה תגן על צוותי החיפוש וההצלה שלנו". הוא הוסיף: "אנחנו לא יודעים מתי זה יכול ליפול. הרוחות שמגיעות ייצרו סכנה ממש חמורה". החשש הוא מהסופה אלזה, עם רוחות של 120 קמ"ש, שעלולה להגיע לפלורידה בימים הקרובים. ראש עיריית מחוז מיאמי-דייד, דניאלה קאווה לוין, חתמה ביום שישי על צו הריסה. בתחילה אמרה כי היא מצפה שההריסה לא תתרחש עד סוף יולי. אך עקב החשש מהסופה, ההריסה תוקדם.

ראש עיירת סורפסייד, צ'רלס בורקט, אמר כי החשש הוא שהסופה תפיל את שאר הבניין ותפיל פסולת בניין לאזור בו עדיין מחפשים ניצולים. "ברור שהבניין הוא בעיה והפתרון היחיד הוא להיפטר ממנו", אמר. מומחים להריסה תכננו תוכנית ביום שבת, וההריסה תתבצע תוך שימוש במטעני נפץ.

בשעה האחרונה דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, כי ההריסה צפויה להתרחש כבר ביום ראשון, במאמץ להפיל את המבנה הלא בטוח לפני הגעתה האפשרית של הסערה 'אלזה'.

אסון מיאמי קריסת מבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד