א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עשרות אלפי חתימות

בעלי חיות מחמד ביקשו לעכב את הריסת מגדל הדירות בפלורידה

בעלי חיות מחמד שהתגוררו במה שהיה מגדל הדירות הממוטט בחלקו בפלורידה, התחננו שההריסה המתוכננת של שאר המבנה תתעכב עד שיצילו את כל בעלי חיים שעשויים אולי עוד להיות בחיים תחת ההריסות | הבקשה נדחתה וחלקו השני של הבניין קרס בפיצוץ מבוקר

בעלי חיות מחמד ביקשו לעכב את הריסת מגדל הדירות בפלורידה
זירת אסון מיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

החיפוש אחר ניצולים, בני אדם ובעלי חיים בהריסות הבניין בסורפסייד ליד מיאמי ביץ' הושעה בשבת, לאחר שהרשויות תכננו להרוס את החלק הנותר של המבנה בן ה-12 הקומות לפני שהסערה הטרופית 'אלזה' תגיע, אך עצומה שהחלה ברשתות, גרמה לעצירת ההריסה עד ש"כל בעלי החיים יהיו בטוחים", וגרפה אלפי חתימות, כך דיווח האתר 'מיאמי הארלד'.

ג'ולי מירו, תושבת מיאמי שחתמה על העצומה, אמרה כי היא גם שלחה אימיילים למושל פלורידה, רון דה סאנטיס, לראש עיריית מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, ולגורמי החירום המקומיים, וקראה להם לנסות להציל את כל בעלי החיים שנתקעו בתוך הבניין המתנדנד לפני שזה יופל. "אם היו שם אנשים, הם היו מוצאים דרך", אמר מירו, "אבל הם לא חושבים שבעלי חיים הם בעלי ערך כה רב".

דליה קאנעס, פעילה חברתית מקומית אמרה כי הם יודעים על כמה כלבים, חתולים ותוכים שעדיין תקועים במבנה. קאנעס אמרה כי היא החלה לבדוק לגבי חיות המחמד מאז התמוטטות הבניין, אך היא מבינה כי המבנה אינו יציב מכדי לשלוח צוותי חילוץ לחלץ את בעלי החיים. "המציאות עגומה, קרוב לוודאי שכל אותם בעלי חיים מתים נמצאים בתוך ההריסות שמתחת" אמרה.

בתוך כך, אמרה ראש העיר דניאלה לוין קאווה כי "בראש סדר העדיפויות שלנו הוא שהבניין ירד בהקדם האפשרי. ברגע שהבניין ירד והאתר יהיה בטיחותי, צוותי החיפוש וההצלה שלנו יחדשו את פעולתם באופן מיידי", אמרה. ראש מחוז סורפסייד, צ'רלס בורקט, אמר: "עלינו להוריד את הבניין הזה, ועלינו להתקדם בהצלתם של כל אותם אנשים שנותרו בהריסות".

ואכן, כפי שדווח, העצומה נדחתה והחלק השני של מגדל הדירות בסורפסייד, פלורידה, נהרס הלילה בסביבות השעה 22:30 ביום ראשון שעון מקומי, מהלך שיחזיר את צוותי החילוץ לנסות למצוא את גופות הלכודים, לאחר שהעבודה במקום נעצרה כדי למוטט את החלק השני של הבניין.

חיות מחמד אסון מיאמי הריסת בתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד