ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
באופוזיציה יאחדו את השורות?

מבחן גורלי לקואליציית בנט; ההצבעה על החוק השנוי במחלוקת

22 ימים אחרי השבעתה, קואליציית מחנה השינוי בראשות רה"מ בנט, עומדת בפני מבחן גורלי שעתיד לעצב את פניה בתקופה הקרובה | החוק לאיחוד משפחות המחבלים צפוי לעלות היום להצבעה, טרם מועד פקיעתו מחר | מי יתמוך ומי יתנגד? והאם באופוזיציה יסייעו לצלוח את המכשול

מבחן גורלי לקואליציית בנט; ההצבעה על החוק השנוי במחלוקת
נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

על סדר יומה של הכנסת הונחה היום חקיקת הוראת השעה לחוק איחוד המחבלים שמעורר מחלוקת בתוך קואליציית בנט ומציב בפניהם את המבחן הראשון שעלול לערער את יסודות הקואליציה.

מדובר בחקיקה שנועדה למנוע איחוד בין משפחות ישראליות לפלסטניות, איחוד שעלול להביא לכניסת גורמי טרור לישראל עם אזרחות ישראלית ולפגוע בביטחון המדינה.

מדובר בהוראת שעה שמצריכה כל 3 שנים חקיקה מחודשת, ומחר (שלישי) החוק פוקע, מה שמחייב פעולה דחופה, אלא שבסיעות מרצ ורע״מ מתנגדים לחקיקה.

בשלב הזה בליכוד ובציונות הדתית טרם הבהירו כיצד יצביעו, וייתכן והאופוזיציה תציל את הקואליציה בהצבעה בגלל הנושא הביטחוני הרגיש. לעומת זאת, בסיעות החרדיות נוטים להתנגד.

נציין כי מדובר במבחן ראשון לממשלת בנט, שהשותפות עם רע"מ במרכזה. והיום ייבחנו הטענות כי נציגי הסיעה הערבית שעשו היסטוריה והשתלבו לראשונה בקואליציה יפגעו בנושאי ביטחון המדינה.

בימים האחרונים דווח על כמה מחברי הכנסת מהליכוד שצפויים לתת גיבוי לאופוזיציה, כך שמסתמן כי לצד הקואליציה, זהוא גם מבחן לאופוזיציה האם יצליחו לאחד את השורות ולהביך את הממשלה.

חוק איחוד משפחות נפתלי בנט מחנה השינוי מפלגת רע"מ אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד