ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מספר הנדבקים גבוה

מחדל: עשרות ילדים ביישוב נכנסו לבידוד

מספר המאושפזים במצב קשה בעלייה ‐ וההערכה היא שהחזרת ההגבלות היא רק עניין של זמן. על הפרק: צמצום מחדש של התקהלויות ויישום תו ירוק לילדים היום: דיון בנושא החיסון השלישי

מחדל: עשרות ילדים ביישוב נכנסו לבידוד
ילדים בבית צילום: Pexels

אין ספק שישראל בעיצומה של התפרצות: גם אתמול מספר הנדבקים היומי היה גבוה, ומספר החולים במצב קשה עבר את ה-30. כעת השאלה היא כבר לא האם יחזרו הגבלות, אלא כמה מחמירות הן יהיו. לאחר שמשרד בריאות עדכן כי 213 אובחנו מחצות עם קורונה, היום ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות הורוביץ יכנסו דיון בנושא החיסון השלישי. כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

מחר יכונס קבינט הקורונה בפעם השנייה, ועל הפרק יש כמה אפשרויות שונות להגבלות. בין היתר נשקלת חזרה של מגבלת ההתקהלות בסדר הגודל שעדיין אינו ברור. בנוסף, כפי שאמר ראש הממשלה בנט, קיימת גם אפשרות שהתו הירוק יוחזר במתכונת כזו או אחרת.

פרט לכך נשקלת גם הגבלת התקהלות לילדים, כך שלא יוכלו להיות יותר עשרות ילדים באירוע בודד בחלל סגור. עוד נשקל לחייב בידוד להורים לילדים שנחשפו למאומתים וליישם תו ירוק לילדים, כיוון שנראה כי בדומה לאוכלוסייה מבוגרת הם יותר רגישים לווריאנט החדש.

בפתח ישיבת הממשלה קרא בנט להקפיד על עטיית מסכות במקומות סגורים: "החיסון הכי טוב נגד הקורונה זה המסכות. אם לא יהיה לנו את שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל, ואם נראה שהיקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק ‐ ולו צורך זה נכנס את קבינט הקורונה".

"ברחבי העולם זן הדלתא משתולל, בקצב הדבקה גבוה לאיןוערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל", הוסיף בנט. "הקצב היומי של בני הנוער שהתחסנו זינק פי 6 תוך שבוע, אבל זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, וחמישה ימים נותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שתוקפן יפוג בסוף החודש".

בתוך כך מדווח הבוקר, אלישע בן קימון ב'ידיעות אחרונות', כי למרות שהיישוב צופים שבשומרון הוגדר כאדום, בקייטנה ביישוב איחדו ילדים משלושה גנים כדי לצפות בהצגה. התוצאה: חמישה ילדים נדבקו בקורונה וכ-100 משפחות נכנסו לבידוד.

"בהמשך לעדכון על האירוע בו שהו ילדים ממספר גנים במבנה אחד בשל שיקול דעת מוטעה, לצערנו נודע כי ילדים נוספים התבררו כחיוביים לנגיף קורונה", כך כתב וועד היישוב בהודעה שהוציא. ילדי היישוב לומדים במהלך השנה במוסדות החינוך של כוכב יאיר, יישוב שגם היה אדום בימים האחרונים. כך משערים ההורים, החלה ההדבקה. "מדובר במחדל שהוא לא פחות מזלזול בערך הבריאות ובערך ההורה העובד", אמרה שירלי גרינספן, תושבת צופים ואמא לילדה מאחד הגנים. נכון לעכשיו 29 בני אדם אובחנו ביישוב כחיוביים. ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד פועל בהתאם לנהלי הבריאות, ועם קבלת המידע על התחלואה, משל"ט המשרד ביצע בהתאם לנוהל איסוף של דיגומים".

קורונה בידוד משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד