ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הגרף בעלייה

הממשלה נכשלה הקורונה חזרה: 2,500 חולים

כ-2,500 חולים פעילים בישראל; עליה בתחלואה הקשה, ראש הממשלה שוחח עם מנכ"ל 'פייזר' במטרה לזרז את הגעתם של משלוחי החיסונים הבאים, במשרד הבריאות שוקלים לצאת למתן מנת חיסון שלישית כבר בתקופה הקרובה

הממשלה נכשלה הקורונה חזרה: 2,500 חולים
מחלקת קורונה באיכילוב צילום: Tomer Neuberg/Flash90

נתוני הקורונה כפי שהוצגו בלוח הבקרה של משרד הבריאות אתמול לפנות ערב, מצביעים על מגמת עליה ברורה במספר החולים הקשה שהגיע אתמול ל-34, לאחר שבשבוע שעבר נע בין 22 ל-26. מדובר במידע שאמור לעורר דאגה, משום שמספר החולים הקשים יקבע את אופי המדיניות הממשלתית בכל הקשור להיקף ועוצמת הצעדים שיש לנקוט כדי לבלום את הגל הרביעי של התפרצות הקורונה בארץ.

על פי הנתונים, במהלך סוף השבוע אובחנו בישראל 186 נשאי קורונה חדשים, ואתמול עד לעכון של השעה 18:07 אובחנו 213 נוספים. לקראת סוף השבוע שעבר אובחנו בכל יממה יותר מ-300 חולים, למעט בשבת שבה מספר הנבדקים נמוך יותר באופן משמעותי.

בהתאם לעליה במספרי המאומתים, גם מספר החולים הפעילים נמצא בעליה מתמדת ואתמול הוא עמד על 2,438 כשההערכה היא שעד חצות הלילה הוא יגיע ליותר מ-2,500 מבין כלל החולים הפעילים, מצבם של 34 קשה כאמור, ובסך הכל מאושפזים בבתי החולים 63 חולי קורונה. שיעור הגילוי החיובי עמד בשבת על חצי אחוז, ואתמול בעדכון של אחה"צ הוא זינק ל-0.7 אחוז, הנתון הגבוה ביותר מזה חודשים ארוכים.

משרד הבריאות מדווח על שני יישובים אדומים ברחבי הארץ: צופים וכוכב יאיר; שישה יישובים כתומים: כפר סבא, תל אביב, פתח תקוה, הרצליה, פרדס חנה ומעלה אדומים; ו-11 ישובים צהובים: רמת השרון, רחובות, רמלה, ראשון לציון, בנימינה, עפרה, כפר יונה, נתניה, פרדסיה, בית יצחק ועץ אפרים. שאר היישובים בארץ ירוקים לעת עתה.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד