כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
משבר החשמל באיראן

אזרחים זועמים קראו: "מוות לדיקטטור, מוות לחמינאי". צפו

הפסקות החשמל הממושכות באיראן בעיצומו של הקיץ הובילו לזעם רב בקרב האזרחים וחלקם אף פונים נגד ממשלתם בקריאות "מוות לחמינאי" | במקומות שונים אנשים יצאו לרחוב ומחו | תיעוד

אזרחים זועמים קראו: "מוות לדיקטטור, מוות לחמינאי". צפו
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

הפסקות חשמל נרחבות ברחבי איראן אמש (שני), הביאו אזרחים זועמים בערים ובעיירות שונות להפגין ולדרוש אחריות מצד גורמי הממשלה.

אנשים יצאו לרחובות בשאהר-ריי ליד טהראן, בכמה ערים בצפון המדינה ובפרובינציית פארס בדרום, כדי לדרוש לשים סוף להפסקות החשמל הפתאומיות באמצע הקיץ כאשר אנשים זקוקים נואשות למקררים ולמזגנים שלהם.

הצעקות באיראן

האפלה הכניסה את המדינה לתוהו ובוהו, כאשר עסקים אינם יכולים להשתמש במערכות התשלום האלקטרוניות שלהם, חדרי המיון בבתי חולים מאבדים מכונות חיוניות וחולים מתים, רמזורים מחשיכים ויוצרים כאוס בכבישים עמוסים ועבודה חיונית נעצרת.

בנוסף רשתות האינטרנט וטלפונים ניידים מפסיקים לתפקד בגלל הפסקות חשמל ממושכות, סוללות גיבוי, שזקוקות לשעות טעינה מחודשת לא מתמלאות.

 

לעת עתה, נדם קולם של המנהיגים הבכירים של הרפובליקה האסלאמית לגבי חוסר היכולת הממשלתית לנהל את המצב הקשה, ניהול כושל ובזבוז משאבים על הרפתקאות כמו תוכנית הגרעין, התערבויות אזוריות בסוריה, עיראק ותימן, גורמים לאיראנים לבזבז כסף על טרור במקום לדאוג לאזרחי המדינה שלהם.

ההפגנות החלו ביום ראשון בלילה כאשר האפלה פתאומית ירדה על הבירה טהראן בעקבות הפסקות חשמל ממושכות. לא היו מחאות רחוב בבירה ביום ראשון, אך אנשים בחלקים מסוימים של העיר החלו לקרוא "מוות לדיקטטור" ו"מוות לחמינאי" מחלונותיהם. כך קרה בטהראן ובשיראז.

גורמים רשמיים ביום ראשון הזהירו כי הפסקות החשמל יימשכו ואולי יחמירו אם הטמפרטורות בקיץ יעלו. גורם רשמי אמר ביום ראשון כי הממשלה לא הצליחה להגדיל את ייצור החשמל כדי לעמוד בקצב הביקוש. הוא הסביר כי בכל שנה איראן צריכה להוסיף 5,000 מגה-וואט ליכולתה, בעוד שבשנים האחרונות נוספו רק 2,000 מדי שנה.

איראן עלי חמינאי הפסקות חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד