כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
הפעילות נמשכת

אסון מיאמי: רק 70 מבין 113 הנעדרים אומתו כשוהים תחת ההריסות

לאחר הפלת חלקו השני של הבניין שקרס, נמשכים מאמצי החילוץ תחת ההריסות. עד כה נמנו 32 נספים ו-113 מוגדרים עדיין נעדרים, אולם רק 70 מתוכם אומתו כמי שנמצאים תחת ההריסות, באשר לשאר לא נודע מה עלה בגורלם

אסון מיאמי: רק 70 מבין 113 הנעדרים אומתו כשוהים תחת ההריסות
זירת אסון מיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

לאחר הפלת החלק השני של הבניין שקרס במיאמי, בלילה שבין ראשון לשני, פעולות פינוי ההריסות חזרו לקצב מהיר, אך המחלצים מתמודדים עם רוחות חזקות שנושבות בימים אלה באזור פלורידה.

ראש עיריית מיאמי-דייד דניאלה לוין קאווה אמרה כי ארבע גופות נוספות נשלפו מהריסות הבניין, ומספר הנספים הרשמי עולה ל-32. עוד 113 מוגדרים נעדרים מאז קריסתו של הבניין באישון לילה לפני שבועיים.

ראש העיר אמרה בהצהרה לתקשורת כי מתוך 113 המדווחים כנעדרים, "רק כ-70 מהם הם אנשים שהצלחנו לאשר שהיו למעשה בבניין במהלך הקריסה". היא הוסיפה כי הרשויות ממשיכות לתשאל בני משפחה וחברים, כדי להתאים שמות, תאריכי לידה ומספרי דירה, כדי לוודא שאכן יש נעדרים, עד כה רק 70 הוכרזו נעדרים בוודאות, כאשר לגבי שאר הנעדרים, פשוט לא נוצר עמם קשר.

הכוחות בשטח - צילום: Miami-Dade Fire Rescue • אסון מיאמי

קריסת הבניין העלתה שאלות ודאגות, האם מבני מגורים אחרים עלולים להיות בסיכון במחוז מיאמי-דייד, שם מפלס הים עולה, האוויר המלוח 'שאוכל את הבניינים' וכמעט שני שלישים מכל בנייני המסחר, בנייני הדירות ישנים ועומדים על תילם למעלה מ-40 שנה, כך על פי בדיקה שערכה רשת CNN.

גורמים רשמיים אמרו כי הם חוששים מבניין מגדלי צ'מפליין צפון, שנבנה בערך באותה תקופה שבה נבנה המגדל שקרס ובאמצעות אותו יזם וככל הנראה עם אותם חומרים כמו הבניין שקרס, כך אמר ראש עיירת סרפסייד, צ'רלס בורקט. "בהתחשב בכך שאיננו יודעים מדוע הבניין הראשון נפל, יש לנו חששות משמעותיים לגבי הבניין השני".

בתוך כך, סופה שמתקרבת לחופי פלורידה עשויה להביא לסיבוכים ולעצירת ניסיונות החילוץ, אך הריסת החלק השני של הבניין שנותר, גרמה למחלצים להרגיש בטוחים יותר לפעול בשטח. כך אמרו גורמים רשמיים.

מושל פלורידה, רון דה סאנטיס, אמר הוא בזירה: "הצוותים בשטח מתקדמים, החלטת ההריסה של החלק השני של הבניין לא התקבלה על ידי משרדי, אך אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות כדי לעזור לכולם להתקדם". ראש העיר אמרה, כי "באמת, לא יכולנו להמשיך בלי להפיל את הבניין הזה, כשאנחנו מדברים, הצוותים עובדים על החלק של הערימה שלא היה נגיש לפני הריסת הבניין".

צ'ארלס בורקט אמר כי אנשים ברחבי העולם גייסו מיליוני דולרים כדי לסייע לאותן משפחות, שהועברו לבתי מלון. גורמים רשמיים ביקשו מהמשפחות השכולות לקטלג את הפריטים האישיים שידועים להם, בתקווה לנסות להחזיר אותם מערימת הפסולת בניין.

אסון מיאמי חיפוש נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד