כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
הדבקה במכפלות

במשרד הבריאות נרדמו בשמירה; חשש לעוד 1,200 חולים קשה

ממחצית חודש יוני הצביעו הנתונים על תפנית לרעה במדדי המגפה, אך הממשלה בחרה להתעלם מהם. דיוני קבינט הקורונה עסקו בזוטות והשרים קיבלו החלטות חלקיות ופחדניות, אם יימשך הקצב הזה, על פי ההערכות, יהיו בישראל בעוד חמישה שבועות כ-1,200 חולים קשה

במשרד הבריאות נרדמו בשמירה; חשש לעוד 1,200 חולים קשה
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

מקדם ההדבקה מקורונה הוא כעת 1.4, חולה מאומת אחד מדביק במהלך מחלתו 1.4 אנשים. מספר הנדבקים המאומתים היומי הממוצע עלה מ-263 לפני שבוע ל-473 בשבוע שמסתיים היום. בתרגום לשפה ברורה יותר, אך מדויקת פחות – מספר החולים המאומתים מכפיל את עצמו בערך כל עשרה ימים. לפי קצב זה, בעוד חודש וחצי, פלוס־מינוס, נגיע בחזרה לכ-10,000 מאומתי קורונה ביום, ואפילו יותר. במקביל עלול שיעור החולים בקרב הנבדקים לקפוץ מ-0.7 % ל-%13. כך כותב הבוקר סבר פלוצקר ב'ידיעות אחרונות'.

קצב הגידול במספר החולים קשה אינו יותר מרוסן – הוא יותר מואץ. מכפיל את עצמו בשמונה ימים. ושוב: אם יימשך הקצב הזה, יהיו בישראל בעוד חמישה שבועות כ-1,200 חולים קשה. משבר.

ומה עם החיסונים? התחזית השחורה יכולה להתממש למרות החיסונים המאוד יעילים. המספרים מדברים: מקרב כ-6.5 מיליון ישראלים מחוסנים לפחות 700 אלף הם מה שמכונה "מדוכאי חיסון", משתייכים לקבוצה חסרת מזל שהחיסון נגד קורונה, בכל וריאנט, לא תופס כלפיה. בנוסף, עוד 5.3 מיליון ישראלים לא מחוסנים כלל, לא בזריקות ולא בחיסון טבעי של מחלימים. 1.2 מיליון מהם ילדים ותלמידים עד גיל 12.

ביחד זו אוכלוסייה עצומה, שכולה חשופה לנגיפי קורונה מזנים כאלה ואחרים. אם רק עשירית ממנה תידבק בפועל, ישראל תיאלץ להתמודד עם עוד מאות אלפי חולים. חולים קל, בינוני וקשה. כל זה יקרה אם הממשלה הנוכחית לא תתעשת.

עוד כותב סבר פלוצקר, כי התעוררותה המאוחרת (של הממשלה) אמנם לא תמנע את כל ההתפתחות הקשה, אבל לפחות תרסן אותה. לא רוצים להגיע ל-10,000 מאומתים יומיים ול-1,000 חולים קשים? אסרו, למשל, התקהלויות במקומות סגורים. החזירו חובת מסכות כללית בפנים ובחוץ. הגבילו מחדש את מספר הישראלים שמותר להם לצאת לחופשה בחו"ל. הפעילו את הגבלות התו הירוק קודם כל בתל אביב – עיר שבה רמת התחלואה מקורונה גבוהה מהתחלואה בירושלים, במודיעין עילית, בכפר חב"ד ובטייבה.

אלא שראש הממשלה ושר הבריאות גיבשו מדיניות בריאות חדשה האמורה "לאפשר לחיות עם קורונה" בלי הגבלות מחמירות. סבר פלוצקר מזהיר, כי בירושלים הולכים בדרכה של לונדון, כלומר בדרכו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון: יהיו אשר יהיו התוצאות, מצהיר ג'ונסון, אני משחרר את הבריטים ממשטר ההגבלות. שידאגו האזרחים לעצמם. הבריטים בדרך ל-70 אלף חולים ביום; מאה מדענים בעלי שם בינלאומי הזהירו את ג'ונסון לבל יממש את כוונותיו. אנחנו עלולים להיות בדרך ל-10,000 חולים ביום, וקול המזהירים כמעט שאינו נשמע.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד