י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
16 ימים לאסון מיאמי

מניין ההרוגים בקריסת הבניין עלה ל-64, כ-75 נוספים נעדרים

16 יום לאסון קריסת הבניין במיאמי, מניין הקורבנות עלה ל-64, כאשר קצב החיפושים והאיתורים מוגבר מאז תחילת השבוע, לאחר הפלתו של החלק השני שנותר עומד ואיים על המחלצים. כ-75 עדיין מוגדרים נעדרים. לדברי המומחים בשטח, מחפשים גופות ואין סיכוי שישנם שורדים

מניין ההרוגים בקריסת הבניין עלה ל-64, כ-75 נוספים נעדרים
זירת האסון במיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

יותר משבועיים לאסון: ארבע גופות נוספות חולצו מהריסות הבניין בשכונת סורפסייד, מיאמי, פלורידה בארה"ב, שהתמוטט באישון ליל ה-24 ביוני, ובכך עלה מניין ההרוגים באסון ל-64 מהם יהודים רבים לדאבון לב.

מאמצי החיפוש בהריסות בניין הדירות במיאמי שהתמוטט ב-24 ביוני עברו החל מיום רביעי מהצלת חיים לחילוץ גופות, כדי לסיים את סבלן של המשפחות השכולות, שיוכלו להביא את יקיריהן לקבורה ולמנוחה נכונה.

ראש עיריית מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, אמרה לרשת CNN, כי "הצורך לעבור מנסיונות הצלה לחיפוש גופות הוא רגע קשה, המשפחות הבינו שאין יותר תקווה או אפשרות למצוא מישהו בחיים, אז הם רק מחכים שתהיה להם הזדמנות למצוא את הקורבנות ולהביא אותן למנוחות".

ראש מחוז סורפסייד, צ'רלס בורקט, אמר כי נציג מטעם הכבאות אמר למשפחות "כבאי מיאמי-דייד לא יפסיקו לעבוד עד שהם ירדו לתחתית הערימה וימצאו את כל אחד מהנעדרים".

צ'רלס בורקט, אמר כי מהנדסים ערכו בדיקות בבניין מגדלי צ'אמפליין צפון, כדי לוודא שאין בו ליקויים בטיחותיים למגורים. לדבריו, ניתוח הנתונים עשוי לארוך חודשים. בורקט אמר כי שלושה מיליון דולרים נאספו עד כה כדי לעזור למשפחות שנותרו בחוסר כל. לדבריו, הסכום יועבר למשפחות באופן מיידי ללא תיווך ועיכובים.

בתוך כך, סופת 'אלזה' שמתקרבת לחופי פלורידה עשויה להביא לסיבוכים ולעצירת ניסיונות החילוץ, אך הריסת החלק השני של הבניין שנותר, גרמה למחלצים להרגיש בטוחים יותר לפעול בשטח. החיפוש צפוי להימשך למרות 'אלזה' המאיימת.

ההחלטה אם לעצור את ניסיונות החילוץ במקום לפני הסערה, תתקבל ככל הנראה בסוף השבוע, אך לעת עתה המחלצים עובדים בקצב מעורר השראה ומשביע רצון.

 

אסון מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד