י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כותרות הציונות הדתית

מה קורה במגזר? גזרת ליברמן וחוק האזרחות

לאחר עוד שבוע עם שלל חדשות ועדכונים, עיתוני ועלוני המגזר הדתי-לאומי עסקו במגוון נושאים - ובין היתר על סערת הדובר של הרצוג, נפילת חוק האזרחות, ראיונות עם אנשי המאחז אביתר ושוב על הממשלה שבה נמצאת המפלגה האסלאמית | 'בחדרי חרדים' עם כל הכותרות

מה קורה במגזר? גזרת ליברמן וחוק האזרחות
גבר קורא עיתון. אילוסטרציה צילום: unsplash

המתיחות בין שני הקצוות במגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על הסוגיות בפוליטיקה, דת ומדינה ומשמעות המגזר, מספקת כותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע במגזר. 'בחדרי חרדים' ריכז את כולם.

ב'מקור ראשון', העיתון המרכזי והגדול בציונות הדתית, עסקו בעמוד הראשון בגזרת ליברמן כלפי האברכים. בכותרות הדגישו את נחישותו של שר האוצר לבטל את הסבסוד במעונות לילדי האברכים, ואת העובדה ש'ימינה' ו'תקווה חדשה' לא התערבו.

במוסף העיתון, 'דיוקן', הופיעה דניאלה וייס, אשת התיישבות ותיקה שהקימה את המאחז אביתר. בראיון, התייחסה וייס לביקורת מצד חלקים מהימין על חתימת הסכם הפשרה: "היא לא מתחרטת", נכתב לפני הראיון איתה.

'מקור ראשון'. ההתייחסות לגזירת ליברמן.

העיתון השני במרכזיותו במגזר הוא 'בשבע', שאתר האינטרט שלו, 'ערוץ 7', "זוכה" לטענות מצד חלקים מהימין על כך, שלטענתם, הוא תומך בממשלת השינוי. אך למרות זאת, בעמוד הראשון בעיתון תקפו את שקד על נפילת חוק האזרחות.

"ציון נכשל באזרחות", נכתב בכותרת בעמוד הראשון, כש'הנכשל' בצבע אדום בוהק. באחד מהעמודים בעיתון, מופיעה מודעה של 'הציונות הדתית' לקידום חוק יסוד ההגירה: "מונעים את איחוד משפחות", נכתב בין היתר.

לאחר שני העיתונים, ישנם את העלונים, אשר מופצים בעיקר בבתי הכנסת במגזר וקטנים בגודלם. אחד מהוותיקים שבהם, הוא 'עולם קטן'. במאמר מערכת של העלון, התייחסו גם למשבר חוק האזרחות, וטענו כי ממשלת השינוי אשמה אך האחריות היא על כולם.

בעלון ערכו כתבה נרחבת, בהשתתפות כמה אנשי ימין מרכזיים, על ההשפעות של מפלגת רע"מ בממשלת ישראל: "יהודית מחפשת כיוון", ציינו בכותרת הראשית של הכתבה.

ב'שביעי', עלון מרכזי נוסף שמופץ בקרב הציבור הדתי-לאומי, שמו בכותרת ראשית לראיון עם צבי סוכות, שהיה ממקימי המאחז אביתר, והותקף על ידי אנשי ימין תומכי נתניהו על כך שחתמו על מתווה הפשרה העניין מאחזם.

לקראת סוף העלון, פורסמה כתבה על הסערה סביב מינויו של נאור יחיא, דוברו לשעבר של נתניהו, לדובר נשיא המדינה יצחק הרצוג. בעלון ראיינו כמה אנשי תקשורת ואנשים במקצוע של יחיא, כשכולם היו בתמימות דעים נגד הקריאה שלא למנותו.

'שביעי'. ראיון עם אחד מקימי אביתר.

הציונות הדתית כותרות עיתונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד