י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מנע מגיפה מנחלתך

הקהילה היהודית באיראן שוב תחת הגבלות וחולים בקורונה

הקורונה חזרה להכות ביהודי איראן, הפעם הסובלים הם הצעירים שעדיין לא הגיעו מועד החיסון שלהם | לצד זאת סובלת הקהילה מהפסקות חשמל תכופות בשל מחסור בחשמל וזאת על רקע החום הכבד, אך בחסדי שמים הקהילות היהודיות לא סובלות ממחסור במים

הקהילה היהודית באיראן שוב תחת הגבלות וחולים בקורונה
בית חולים צילום: David Cohen/Flash90

הקהילה היהודית באיראן שוב תחת הגבלות ועשרות חולים נאנקים מנגיף הקורונה. לצד זאת סובלים המקומיים מהפסקות חשמל, אך בחסדי השם אין מחסור במים.

ברחבי איראן מתמודדים בימים אלה עם גלי חום משמעותיים לצד הפסקות חשמל תכופות וכן מחסור במים, אך מעל הכל גל קורונה חריף שוטף את המדינה ובקהילה היהודית שוב הכריזו על הגבלות.

בתי הכנסת ומוסדות החינוך בקהילות היהודיות באיראן סגורים לחלוטין, בקהילות היהודיות דווח על עשרות חולים בעיקר צעירים, הנאנקים ונאבקים בתסמיני הנגיף, תוך קריאה לאחינו בני ישראל להתפלל לרפואתם השלימה יחד עם כל בית ישראל שיסיר ד' כל נגע ומחלה.

לדברי המעורים בקהילות היהודיות באיראן, חלק גדול מקרב בני הקהילה המבוגרים, בני ה-70 ומעלה התחסנו בחיסון הרוסי ספוטניק, עמו מתחסנים תושבי איראן. כאמור, השפעת הגל הנוכחי היא כאמור בקרב בני הקהילה הצעירים גם כאלה המוגדרים כמחלימים. הקהילה היהודית באיראן ספגה אבידות קשות בגלי הקורונה הקודמים, עשרות יהודים, בעיקר מבוגרים נפטרו למגינת לב, ורבים חלו בקורונה ונותרו עם נזקים ארוכי טווח.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב יהודה גראמי, רבה הראשי של איראן, פסק לבני הקהילה שחולים בקורונה ששאלו האם להתענות תענית תשעה באב, על פי עצת רופאים פסק הרב גראמי, לא להתענות וגם אלו שהיו במגע איתם לא יתענו.

כאמור, הקהילה היהודית מבקשת מכל יהודי העולם באשר הם, לשאת יחדיו תפילה לשלום החולים, שיסיר מהם כל נגע ומחלה וישלח דברו וירפאם בב"א.

 

יהודים באיראן קורונה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד