ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
העירייה דאגה לשומרי השבת

מהבוקר: ישראל נותרה ללא חיסונים לקורונה

עם ההתפרצות המחודשת בחלק מהערים במדינה וכחודש לאחר השבעת הממשלה החדשה, החל מהבוקר ישראל נותרה ללא חיסונים לקורונה | החיסונים הבאים יגיעו בעוד מספר חודשים

מהבוקר: ישראל נותרה ללא חיסונים לקורונה
חיסונים לקורונה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מבצע החיסונים נגד קורונה בישראל הסתיים אתמול – זמנית לפחות, החל מהיום מי שטרם התחסן ייאלץ להמתין למשלוח הבא, שיגיע בחודשים הקרובים, בני נוער רבים ניצלו את המועד האחרון אתמול והגיעו להתחסן במרפאות ובחופי הרחצה

כל מי שהספיק להתחסן עד אתמול יוכל לקבל את המנה השנייה לפני שיפוג תוקפם של החיסונים. אלו שירצו להתחסן בהמשך לא יוכלו לעשות זאת עד לקבלת משלוח החיסונים הבא בספטמבר. עם זאת, בחדשות 12 דווח אמש כי משרד הבריאות צפוי לחתום עם פייזר הסכם שלפיו חברת התרופות תקדים את משלוח החיסונים הבא לישראל, כדי שיגיע ארצה כבר באוגוסט. הקדמת המשלוח נדרשת כדי להיערך כראוי לפתיחת שנת הלימודים.

לפי נתוני משרד הבריאות, נכון לאתמול, כ-40 אחוז מקרב קבוצת הגיל של בני 12-15 התחסנו במנה הראשונה, וכ-25 אחוז קיבלו את מנת החיסון השנייה. כך מפרסם הבוקר אליאב בטיטו בעיתון 'מעריב'.

עוד דווח, כי בני נוער רבים התחסנו אתמול בחופי רחצה ובמרפאות. “התלבטתי מאוד. אני לא מאמינה לכל ההפחדות אבל היה לחץ של ההורים והמשפחה, והחלטתי בסוף להגיע להתחסן", סיפרה ל'מעריב' צעירה שהגיעה למרפאת מכבי בכפר סבא. צעיר נוסף סיפר: "חששתי שיחזירו את ‘התו הירוק’ ולא נוכל לצאת לנופש בבית מלון בארץ ואפילו לא לחלום על יציאה לחו”ל. רציתי להשאיר את כל האופציות פתוחות", צעירה נוספת הודתה: "חששתי מכל הסיפורים שכל מיני אנשים מספרים על החיסונים, אבל אני לא מאמינה לשטויות ועדיף להתחסן. נחזור למציאות שמי שלא מחוסן ירגיש מצורע ולא יוכל להיכנס לאירועים".

תושב בת ים, שהגיע עם בנו להתחסן, סיפר: "רבתי עם אשתי, שחששה שהילד שלנו בן ה-15 יקבל חיסון. אבל אני בקבוצת סיכון, והיה חשוב לי מאוד שהוא יתחסן ורציתי לראות את זה במו עיניי". עיריית נשר הפעילה אתמול מוקד חיסונים, מתחם החיסונים פעל בין השעות 17:00 עד 22:00 כדי לאפשר גם לשומרי השבת להגיע ולהתחסן. ראש העיר רועי לוי אמר: "פעם נוספת אנו נדרשים לקחת אחריות. לכן יצאנו במבצע בזק לחיסונם של כל מי שעוד לא התחסן, חיסון פייזר הוא היחיד שעד כה הוכח ליעילות מפני מרב זני הנגיף".

חיסון לקורונה נשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד