ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סוגיית המנה השלישית

חיסון נוסף? המומחים במשרד הבריאות מתנגדים

לפי הפרסום הערב רוב המומחים בדיון שנערך היום במשרד הבריאות סוברים כי אין צורך כעת לחסן את כלל האוכלוסייה בחיסון נוסף, למעט קשישים ומדוכאי חיסון

חיסון נוסף? המומחים במשרד הבריאות מתנגדים
חיסון לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הנושא שמעסיק יותר מכל את אזרחי ישראל בכל הקשור להתמודדות עם התחלואה שעולה, הוא האם יידרש מאיתנו, המחוסנים, לקחת מנת חיסון נוספת בעקבות הזן החדש שמדבק מהר יותר מקודמיו. הערב (ראשון) מתפרסם כי ככל הנראה בתקופה הקרובה לא נדרש לחיסון שלישי.

לפי הדיווח ב'תכנית חסכון' בדיון שנערך היום במשרד הבריאות, מרבית המומחים סוברים שאין צורך לחסן את כלל האוכלוסייה במנה שלישית, לפחות לא בחודשים הקרובים. לטענת רוב המומחים נדרש זמן נוסף כדי לדעת עד כמה ירד כוחו של החיסון מול הנגיף, ורק אז ניתן לשקול להעניק חיסון נוסף.

מנגד, מומחי משרד הבריאות מסכימים שצריך לחסן בחיסון נוסף את בעלי מערכת חיסונית חלשה וקשישים בבתי אבות, שם לדבריהם נרשמה ירידה ביעילות הנוגדנים. עוד דווח כי הומלץ לחסן ילדים מתחת לגיל 12 רק במקרים חריגים בלבד.

מספר החולים הפעילים עומד על 4,130 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 12 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 44 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,436.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל ירד ל-0.6%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,728,526 בני אדם. מתוכם, 5,190,709 בני אדם התחסנו במנה השנייה.
קורונה חיסון משרד הבריאות חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד