ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
טקס חילופים

סגן הרמטכ"ל החדש נכנס לתפקידו: "קצין של מבצעים מיוחדים"

בכירי מערכת הביטחון השתתפו היום בטקס החילופים לתפקיד סגן הרמטכ"ל | שר הביטחון בני גנץ והמטכ"ל כוכבי בירכו את הסגן הנכנס, האלוף הרצי הלוי | "אני סומך מאוד על תבונתך, על ניסיונך המבצעי, על כושר השיפוט שלך", אמר הרמטכ"ל. 

סגן הרמטכ"ל החדש נכנס לתפקידו: "קצין של מבצעים מיוחדים"
האלוף הרצי הלוי והרמטכ"ל צילום: דובר צה"ל

בטקס רב רושם נכנס היום (ראשון) האלוף הרצי הלוי לתפקידו כסגן הרמטכ"ל, במקומו של אלוף אייל זמיר, שכיהן בתפקיד כשלוש שנים. טקס החילופים נערך במחנה "רבין" (הקריה) במעמד שר הבטחון, בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

"תפקיד סגן הופך כיום ליותר משמעותי, כיוון שבעת הזו בניין הכח כולו הוא רב זרועי", אמר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי במהלך הטקס. "אייל - עשית תפקיד יוצא מן הכלל, תפקיד שנתן לי הרבה מאוד ביטחון".

"בפעילות המבצעית ובהיבטי בניין הכוח, בתפיסת ההפעלה ובמימוש התכנית הרב ׳תנופה׳. הבאת נסיון רב, שיקול דעת, פרקטיות, פרגמטיות, ומעל הכל הבאת תוצאות רבות. היית פרטנר יוצא מן הכלל, ועשית זאת באלגנטיות רבה", הוסיף הרמטכ"ל.

האלוף הרצי הלוי, נשוי ואב לארבעה, הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.


צילום: דובר צה"ל

בתפקידו האחרון שימש הלוי כמפקד פיקוד הדרום. בעבר פיקד בשורה של תפקידים נבחרים בצה"ל, בין היתר כראש אגף המודיעין, כמפקד סיירת מטכ"ל, מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד עוצבת הגליל וכמפקד המכללה לפיקוד ומטה

"הרצי - אנחנו מכירים שנים רבות, אני שמח מאוד לקבל אותך כשותפי", הוסיף כוכבי. "אני סומך מאוד על תבונתך, על ניסיונך המבצעי, על כושר השיפוט שלך ואני מצפה שנמשיך לממש את תר"ש 'תנופה' יחד. שנמשיך להשתנות, ונמשיך לעשות צבא טוב יותר שמטפל באנשים שלו טוב יותר".

שר הביטחון, בני גנץ אמר: "אני מודה לסגן הרמטכ"ל היוצא אלוף אייל זמיר ולבני משפחתו. אייל, לאורך השנים אתה מייצג את הפיקודיות השקטה והממלכתית, והמקצועיות לצד היוזמה והיצירתיות. ידעת להוביל מול כלל מקבלי ההחלטות את פעולות צה"ל בקורונה, ביחד עם פיקוד העורף, כשכולם יודעים שיש על מי לסמוך בשקט ובבטחה".

"אלוף הרצי הלוי, אתה קצין של מבצעים מיוחדים שיודע לרדת לפרטים, אבל כפי שהוכח בשומר החומות, גם מפקד שיודע לבנות מערכה, ולשלב בין כלל הזרועות והיכולות הנדרשות. כעת, מוטלת עליך המלאכה להמשיך בבניין הכוח של צה"ל, בקידום התר"ש ובחיזוק עוצמתו של צה"ל כצבא העם לצד הרמטכ"ל", אמר שר הביטחון.

 

 

 



 

סגן הרמטכל הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד