י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ומה במגזר הערבי?

סקר חדש: הישראלים חוששים יותר מהקורונה - החרדים פחות

בישראל נרשמת התפרצות מחודשת של הנגיף והפעם בדמותו של זן הדלתא, מסקר שנערך עולה כי קיימת התפלגות בין המגזרים השונים בישראל באשר לחשש ממנו | למרות ההתפשטות הנרחבת במגזר החרדי בגלים הקודמים, הסקר מעלה כי רמת החשש הנמוכה ביותר נמצאת דווקא שם

סקר חדש: הישראלים חוששים יותר מהקורונה - החרדים פחות
שגרת קורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הגל הרביעי: בעוד בחודש מרץ האחרון %28 מהישראלים חששו להידבק, הנתון הנמוך ביותר מאז פרוץ המגיפה, שיעור המפחדים להידבק כעת - לאחר התפרצות זן הדלתא - עלה ל-%42.

שיעור המודאגים מפני הידבקות עלה ל־%42 ,לעומת %28 בחודש מרץ. רק %7 מהישראלים בטוחים שיטוסו לחו"ל בקיץ הקרוב, %14 עדיין מתלבטים.

מנגד, הסקר מעלה כי רמת החשש הנמוכה ביותר נמצאה דווקא בקרב חרדים (%15) כך עולה מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה, שהתפרסם אתמול. רוב קטן %54 בציבור הישראלי סומך על הממשלה החדשה שתתמודד בצורה טובה במקרה של התפרצות ממשית של הנגיף. כך מפרסם הבוקר אריק בנדר בעיתון 'מעריב'.

פילוח התשובות לפי ההצבעה בבחירות האחרונות לכנסת מעלה כי רוב מצביעי מפלגות הקואליציה סומכים על הממשלה, לעומת מיעוט ממצביעי מפלגות האופוזיציה. חריגים בתמונה זו הם מצביעי הרשימה המשותפת, שגם בקרבם הרוב סומכים על הממשלה.

המידע בדבר התפשטות זן דלתא של נגיף הקורונה מעלה אצל ישראלים רבים את החשש מפני טיסה לחו"ל. רק %7 מהישראלים בטוחים כי יטוסו הקיץ לחו"ל, ועוד %14 תכננו לטוס אך עדיין מתלבטים, אחוז דומה תכנן וביטל, וכשני שלישים כלל לא תכננו לטוס השנה לחו"ל.

בציבור היהודי נמצאו הבדלים בין קבוצות הגיל השונות: כמחצית מהצעירים בני 18-24 ציינו כי יטוסו לחו"ל בקיץ או שהם עדיין מתלבטים, לעומת %5 בלבד מהמבוגרים (בני 65 ומעלה).

בתוך כך כותבת הבוקר שרית רוזנבלום ב'ידיעות אחרונות', כי במקום להמשיך להתהדר בשיעורי החיסון הגבוהים שלנו, שבבירור כבר לא עושים את העבודה, המדינה חייבת להשקיע את תשומת הלב שלה בגיוס מתחסנים נוספים, לקרב אותנו שוב אל חסינות עדר. בין חצי מיליון למיליון מתחסנים נוספים כנראה יספיקו. זה בהישג יד: יש עדיין יותר ממיליון מבוגרים מעל גיל 50 שלא התחסנו, ועוד מאות אלפי בני נוער שאפשר לחסן כבר מחר. במקום ויכוחים על חיסון שלישי, המאמצים צריכים להיות מופנים כעת לחיסון הנמנעים. ורצוי שאם מכריזים שיש מספיק חיסונים – גם יוודאו שבמתחמי החיסונים יידעו את זה, ולא ישלחו אלפי מתחסנים פוטנציאליים הביתה, כפי שקרה אתמול.

עוד הוסיפה, כי לא מדברים על זה הרבה, כי מי רוצה לשמוע עוד חדשות רעות, אבל תחלואה נרחבת המתפשטת במהירות בתוך אוכלוסייה מחוסנת היא מתכון מובטח להיווצרות זנים עמידים לחיסון. אנחנו ממש לא רוצים להגיע לשם, עם וריאנט כחול לבן.

קורונה חרדים ערבים ישראלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד