י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חלוץ הספרות החרדית

ברוך דיין האמת: הסופר פורץ הדרך ר' שמואל ארגמן הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: מחלוצי הספרות החרדית היה הסופר ר' שמואל רוט ז"ל שכתב עשרות ספרים בשם העט "שמואל ארגמן". הבוקר הוא הלך לעולמו בפתאומיות בגיל 77 כשהוא מותיר אחריו יבול רב של ספרות עשירה גם בספרי קודש בהם ספרים רבים שכתב על פרשת השבוע 

ברוך דיין האמת: הסופר פורץ הדרך ר' שמואל ארגמן הלך לעולמו
הסופר ר' שמואל רוט - ארגמן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: ‏הלך לעולמו בפתע פתאום הסופר החרדי רבי שמואל רוט ז"ל המוכר בציבור החרדי בספריו הרבים שכתב בשם העט 'שמואל ארגמן', הלילה לא חש בטוב והבוקר הוא נפטר לבית עולמו והוא בן 77 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בתל אביב בשנת תש"ד לאביו הרב מיכאל רוט זצ"ל שהיה מוותיקי העיר בני ברק ומראשי משטרת השבת שפעלה בעיר, הוא היה מקורבו של מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל, אמו מרת יהודית ע"ה הייתה ממייסדות בית יעקב בארץ ישראל.

בבחרותו למד ר' שמואל ז"ל בישיבת פוניבז' ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת רחל לבית פרדס והשניים התגוררו בשכונת בית וגן בירושלים שם הקימו את ביתם על אדני התורה והיראה.

ר' שמואל רוט היה הראשון שהכניס את הספרות החרדית לציבור החרדי והפך לחלק מההיסטוריה של הספרות החרדית אין קורא חרדי שלא קרא את ספריו של ארגמן, בסיפוריו הרבים שפרסם תחילה ב'זרקור' הכניס הרבה אמונה וביטחון בה' יתברך דרך הסיפורים. 

הספר הראשון שכתב היה "הילדה שברחה מהמנזר", כמו כן הוציא לאור סדרת ספרים לנוער "עולמנו", העוסקת בענייני מדע וטכנולוגיה ומותאמת לנוער הדתי. אחד מספריו, "בין חומות המבצר", הוא סיפור היסטורי העוסק בפרק מתולדות חיי מהר"ם מרוטנבורג ותלמידו הרא"ש.

הוא כתב עשרות ספרים ביניהם "השותפים", "המרדף", "החשיפה" "צופן מסתורי", "תקלה בחלל", "הנחיתה על הקרח", "משימה בלתי אפשרית" ו"חזרה לאיראן".

כמו כן חיבר ספרים רבים חיבר על פרשיות השבוע, כל חייו קבע עיתים לתורה והיה אדם מאיר פנים לכל אדם. בבית וגן קבע את מקום תפילתו בבית הכנסת 'תפארת צבי'.  

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך. 

מסע הלוויה בשעה 16:00 אחר הצהריים משמגר להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

שמואל ארגמן בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד