י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אֱמֶת מַה נֶּהְדָּר

גלריה מרגשת: אלפי תלמידים העולים לישיבות גדולות התחזקו לקראת אלול

את המשא המרכזי נשא בפני הבחורים ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין | פאנל מיוחד בענייני חינוך הדרכה והתעלות נערך ע"י גדולי המחנכים והמשגיחים | מרגישים אלול

גלריה מרגשת: אלפי תלמידים העולים לישיבות גדולות התחזקו לקראת אלול
סדר הכנה דרשו צילום: משה גולדשטיין

זה כבר הפך למסורת. עם סיום זמן הקיץ, נוהרים המוני בחורים העולים לישיבות גדולות ל'סדר הכנה' של 'דרשו', בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל. הכינוס התקיים ביום חמישי האחרון זו הפעם ה-11, לאחר הפסקת אחת בשנה שעברה, שנכפתה בשל התפרצות הקורונה.

בכינוס שהתקיים בעז"ה ביום חמישי האחרון, באולמי ארמונות חן בבני ברק, מילאו בחורי החמד את כל שלושת האולמות שהיו מלאים עד אפס מקום. את המשאות המרכזיים שמעו מפיו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שמפני התפרצות הקורונה העביר את השיעור אל מול המצלמה במיוחד עבור 'סדר הכנה', ומהגרמ"ה הירש שהופיע כבוד בפני בחורי החמד ונשא מדברותיו בפניהם.

שיחת ההכנה המרכזית לקראת העלייה לישיבות הגדולות נשמעה מפיו של הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי, דיין בבית דינו של הגר"נ קרליץ זצ"ל ורב ביהמ"ד חניכי הישיבות. הנאום המרכזי נשמע מפיו של ראש ישיבת חברון  הגאון רבי דוד כהן, אשר פרש בפני צעירי הצאן את העקרונות היסודיים, שצריך כל בחור לשים לפניו בעלותו לישיבה הגדולה, על מנת שיוכל להצליח ולעשות חיל בלימודו בעז"ה.

כמו כן התקיים פאנל מיוחד בענייני חינוך ובדרכי ההתעלות בתורה ובישראל שמים יתקיים בעז"ה בהשתתפות הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק ראש ישיבת 'מאור התלמוד', הגאון רבי ישראל בונים שרייבר מראשי ישיבת 'נתיב הדעת' והגאון רבי חיים פרץ ברמן מראשי ישיבת פוניבז'.

מטרת הכינוס לאפשר לבחורי החמד להתכונן בצורה מיטבית לקראת עלותם לישיבה הגדולה, על מנת שיוכלו לצלוח את המעבר מהישיבה הקטנה בה הם נתונים תחת השגחה ופיקוח צמוד במשך רוב שעות היום, לישיבה הגדולה שבה נדרש כל בחור להיות אחראי ומשגיח על עצמו, כמו גם להתמודד באופן עצמאי יותר מול האתגרים שבלימוד הגמרא ועוד.

 

דרשו הכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד