ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"נתחיל להשתמש במודרנה"

פרופ' נחמן אש: "לא ניתן לומר שאנו בשליטה"

מנכ"ל משרד הבריאות החדש והפרוייקטור לשעבר הפרופ' נחמן אש התייחס הבוקר לעלייה בתחלואה וכן לסוגיית החיסונים שהייתה אמש לא ברורה עד להודעת קופות החולים על חזרה למבצע החיסונים.

פרופ' נחמן אש: "לא ניתן לומר שאנו בשליטה"
פרופ' נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות עדכן אמש (ראשון) כי החל מהיום יחודשו התורים לקבלת המנה הראשונה של החיסון נגד נגיף קורונה, זאת בהתאם להודעת ראש הממשלה נפתלי בנט שבישר על העסקה המחודשת עם חברת 'פייזר', לפיה יגיעו לישראל 200 אלף מנות חיסון ב־1 באוגוסט.

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש מתייחס הבוקר לעלייה בתחלואה בראיון לרדיו 103FM: "אתמול היו לנו 422 מאומתים, זו עלייה יחסית ליום ראשון הקודם, ותשעה חולים קשים חדשים. אנו ממשיכים את מגמת העלייה. אנו רוצים לראות את המגמה מתמנת, ואם זה יימשך נגיע למספרים שאנו חוששים מהם. כל עוד אנו במגמת עלייה, לא ניתן לומר שאנו בשליטה".

עוד הוסיף, כי: "צריך הרבה יותר מתחסנים כי וריאנט 'דלתא' יותר מדבק. לגבי מדוכאי חיסון ומתן המנה השלישית אנו יוצאים לדרך, ואנו נמצאים בדיונים לגבי האוכלוסייה המבוגרת, האם נכון לעשות זאת או לא. ישראל למיטב ידיעתי תהיה המדינה הראשונה בעולם שתיתן מנת חיסון שלישית למדוכאי חיסון".

על היחסים בין ישראל לחברת התרופות האמריקנית 'פייזר', שמעושה מאמיצים לקבל אישור לחיסון שלישי עבור כלל האוכלוסייה: "הרצונות של חברת 'פייזר' לא מעניינים אותנו. יש מצב שיתחילו להשתמש בחיסונים של חברת 'מודרנה' כי לא תהיה ברירה.  לא היה ברור מאליו שנשיג 200 אלף מנות חיסון מ'פייזר'". 

נחמן אש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד