י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת הסלמה?

דיווח: ארגון חמאס מזהיר מ'פיצוץ' עם ישראל

למעלה מחודש חלף מאז הסתיים מבצע 'שומר החומות' והמתיחות בין ישראל לחמאס עולה שוב | ביממה האחרונה העביר הארגון מסרים מאיימים לישראל דרך המתווכים המצרים | מוקדם יותר אישר הדרג המדיני שורה של הקלות לרצועת עזה 

דיווח: ארגון חמאס מזהיר מ'פיצוץ' עם ישראל
מצעד צבאי של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ארגון הטרור חמאס שיגר אזהרה חריפה לישראל מפני המשך ההגבלות על הרצועה, ו"הסחבת", כלשונם, בהעברת הכסף הקטארי לרצועה. לפי דיווח בעיתון אל אח'באר הלבוני, גורמים בארגון הבהירו כי המצב עלול להוביל ל"פיצוץ" בין הצדדים.

בעיתון הלבנוני דווח כי מצרים העבירה את המסרים המאיימים מעזה לישראל. בין היתר דורש חמאס כי ישראל תפתח את כל המעברים לרצועה ותעביר את הכסף הקטארי במלואו עוד לפני חג הקורבן שיחול בשבוע הבא.

במקביל, כלי תקשורת ברצועה דיווחו כי מוחמד אל-עמאדי, השליח הקטארי לרצועת עזה נכנס בשעות האחרונות לרצועה כדי לדון עם גורמי ממשל בהכנסת הכסף. 

כי שדווח בימים האחרונים, בישראל מקדמים מתווה חדש להעברת הכסף לרצועה מבלי שיגיע לגורמי טרור. לפי המתווה החדש שפורסם 'בחדשות 12', 10 מיליון דולר יועברו למשפחות נזקקות דרך בנק הדואר ברצועת עזה, לאחר ששב"כ יבחן באופן ספציפי את המשפחות ויוודא שהן לא מעורבות פעילות טרור.  10 מיליון דולר נוספים יועברו לפרויקט שנועד לעידוד התעסוקה בעזה ועוד 10 מיליון יועברו על ידי קטאר לרכישת דלק.

יחד עם זאת, הדרג המדיני הורה הבוקר (שני) לאפשר הקלות נוספות לתושבי רצועת עזה, בשל השקט הביטחוני שנשמר בגבול בימים האחרונים. יחד עם זאת, במערכת הביטחון מבינים כי המצב נפיץ ביותר ועלול להשתנות בכל רגע.

בין היתר, מרחב הדיג ברצועת עזה יורחב מ-9 ל-12 מיילים ימיים, החל מהיום. "לאור השקט הביטחוני הנשמר בעת האחרונה, בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני - הוחלט על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה", נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש).

בנוסף, יתאפשר ייבוא ציוד רפואי, ציוד דיג, חומרי גלם לתעשייה וטקסטיל, מישראל לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. כמו כן, יותר ייצוא חקלאי וייצוא טקסטיל מהרצועה לשטח מדינת ישראל.

ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים הדגישו כי "הצעדים האזרחיים שאושרו ע"י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית".

 

עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד