כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא תכננו להרוג

האיטי: חשוד מרכזי ברצח הנשיא - רופא מפלורידה

כוחות הביטחון בהאיטי עצרו חשוד מרכזי ברצח הנשיא יחד עם חשודים נוספים בביצוע ההתנקשות. החשוד המרכזי הוא אזרח האיטי המתגורר בפלורידה, ולטענתו הוא רופא. בחקירה ראשונית נמצאו סרטונים של החשוד עם ביקורת על השחיתות במדינה

האיטי: חשוד מרכזי ברצח הנשיא - רופא מפלורידה
נשיא האיטי, ג'ובנייל מויס צילום: מתוך טוויטר

המשטרה בהאיטי עצרה אמש (ראשון) אדם שנחשד כדמות מפתח במזימה להרוג את הנשיא ג'ובנל מואיז. החשוד בן ה-63 הוא אזרח האיטי המתגורר במדינת פלורידה בארה"ב. בחקירתו טען כי הוא רופא. מדווח כי הוא האשים את מנהיגי האיטי בשחיתות בסרטונים שפרסם ביוטיוב.

בן ה-63 יחד עם קבוצת נוספת חשודים שתכננו והוציאו לפועל את חיסולו של הנשיא, כך אמר אמש ראש המשטרה הלאומית בהאיטי, לאון צ'רלס. הוא ציין כי החשוד נכנס להאיטי יחד עם כמה מהחמושים והתוכנית הראשונית שלהם הייתה רק לעצור את מואיז ולהשתלט על הנשיאות ולא לרצוח אותו. אך לפי החקירה במהלך ההשתלטות הם פצעו את הנשיא קשות וכן את רעייתו שהוטסה לפלורידה לטיפול רפואי.

עוד דווח כי נציגים של ה-FBI, משרד החוץ האמריקני, משרד המשפטים, המועצה לביטחון לאומי והמשרד לביטחון פנים הגיעו להאיטי כדי לסייע בחקירה.

לפי הרשויות, עשרות אנשים חשודים במעורבות בהתנקשות. המשטרה הודיעה כי 26 אזרחים קולומביאנים היו מעורבים בהתנקשות - 18 מהם במעצר.

כזכור ב-7 ליוני אלמונים תקפו את מעונו הפרטי של נשיא האיטי ז'ובנל מואיז וירו בו למוות. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, ההתנקשות בוצעה על ידי קבוצת קומנדו המורכבת מ"גורמים זרים", התקשורת ציטטה בנושא את ראש הממשלה הזמני ג'וזף שאישר את הדברים.

על פי ההודעה לתקשורת. "בסביבות השעה 1 לפנות בוקר ביום רביעי, 7 ביולי, תקפה קבוצה של אנשים לא מזוהים, חלקם דוברי ספרדית, את בית המגורים הפרטי של הנשיא, הוא נפצע אנושות ומת לאחר מכן, הגברת הראשונה סבלה מפציעות", כך נכתב בהצהרה שפרסמה לשכת ראש הממשלה הזמני של האיטי, קלוד ג'וזף.

רצח התנקשות פוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד