כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הותיר צוואה ברורה ומפורטת

בית הדין בביתר הוציא פסק לגבי נכסיו של ההרוג באסון הטריבונות

בית הדין בביתר התיישב לדון בסוגיה והוציא פסק מסודר לגבי רכושו של הרב קרפל ז"ל מקרלין שנהרג באסון הטריבונות בגבעת זאב. ל'בחדרי' נודע כי המנוח כתב צוואה מחיים לאור עצתו של הרבי מקרלין | פסק הדין מתייחס לדירות שבבעלות המנוח וכן לסוגיית בעלי חוב | כל הפרטים

בית הדין בביתר הוציא פסק לגבי נכסיו של ההרוג באסון הטריבונות
הלווית הרב קרפל ז''ל צילום: באדיבות המצלם

פטירתו הטראגית של הרב אליהו קרפל ז"ל מחסידי קרלין שנפצע אנושות באסון קריסת הטריבונות בערב חג השבועות בגבעת זאב, ונפטר לבסוף לפני כשבועיים, הותירה שאלה לגבי נכסיו מאחר והוא בודד מאז שעלה מאוקראינה לישראל.

המנוח השאיר אחריו ירושה של כמה דירות בהיותו מתווך מצליח בעיר ביתר. והתשובה בשאלת רכושו נמצאת בצוואה מפורטת אותה כתב בחייו בעצתו של מורו ורבו הרבי מקרלין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות הצוואה מחיים, התכנס מושב בית דין מיוחד בבית הדין של ביתר עילית לדון בסוגיית הדירות שהיו בבעלותו בהן יושבות כעת משפחות.

בפסק בית הדין שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' כותבים הדיינים: "לאחר שהרה"ח ר' אליהו קרפל ז"ל שבק ל"ע חיים לכל חי, ולא הותיר אחריו זש"ק והותיר צוואה ברורה ומסודרת שנעשתה כדין תורה ולהבדיל עפ"י חוקי המדינה, בה קבע את העברת רכושו וירושתו".

הם כותבים: "לאחר שבית הדין ישב על המדוכה ובירר את הדברים הננו להודיע כדלקמן" - ומפרטים במספר סעיפים:

א. הצוואה שנעשתה ע"י המנוח תקפה ע"פ דין תורה ויש לקיים אותה ככתבה וכלשונה.

ב. כל מי שחייב כספים למנוח עליו החיוב להודיע על כך מיידית למנהלי העיזבון והאפוטרופוסים שנקבעו בשער הצוואה כמפורט להלן, ולשלם את החובות כפי שיקבע בתיאום עימם.

ג. פעולות תיווך או עסקאות שהוצעו או שנעשו ע"י המנוח, גם אם הם לא הושלמו על ידו, הרי על הצדדים שסיימו עסקה לפנות לבית הדין ולקבל את ההנחיות וההוראות אם וכמה עליהם לשלם תמי תיווך לתפוסת הבית.

ד. כל מי שסבור שהמנוח חייב לו כספים יפנה למנויים להלן, או שימחל בפה מלא על כך.

ה. מנהלי העיזבון והאפוטרופוסים שנקבעו בשטר הצוואה הם: הרב יצחק מרדכי וינר והרב מתתיהו דייטש. 

על המכתב חתומים רבה של ביתר הגר"ח וייס, הראב"ד הגר"צ ברוורמן והדיין הגר"א שטיגליץ. 

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' המנוח כתב את כל רכושו לבניין בתי כנסת של חסידות קרלין בביתר עילית ואף מינה כמה אברכים נאמנים שיהיו אפוטרופוסים מיוחדים לכך שידאגו לקיום הצוואה.

עוד דווח ב'בחדרי חרדים', כי המנוח הינו יליד אוקראינה שהתקרב לחצר חסידות קרלין סטולין בעזרת השליחים של החסידות באוקראינה, במסגרת מוסדות קירוב לבבות "לציון ברינה" שמפעיל האדמו"ר מקרלין במדינות חבר העמים. הוא עלה כנער צעיר מלבוב שבאוקראינה והפך לחסיד מן המניין, בארץ התגורר בביתר עילית והיה יושב ולומד ולפרנסתו עסק בין היתר בתיווך דירות והיה איש מצליח בתחומו. 

אליהו קרפל קרלין סטולין צוואה בית דין ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד