י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"יודעים לצייץ ולהצטלם"

נאום 'החמוצים החדשים' • בנט ונתניהו התעמתו במליאה • צפו

במהלך דיון 40 החתימות בכנסת עלה ראה"מ נפתלי בנט להשיב לחברי הכנסת ותקף ישירות את יו"ר האופוזיציה אותו כינה מספר פעמים "חבר הכנסת ביבי נתניהו" | בהמשך התעמתו השניים על הנושא האיראני: "לא היה מישהו שדיבר כל כך הרבה ועשה כל כך מעט" • צפו בעימות ההדדי

נאום 'החמוצים החדשים' • בנט ונתניהו התעמתו במליאה • צפו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט נאלץ היום לשבת זמן ממושך במליאה ולהקשיב לביקורת הרבה שהוטחה מצדם של חברי הכנסת מהאופוזיציה. הכינוס במליאה מתחייב בגלל מה שמכונה 'דיון 40 חתימות' לפיו 40 חברי כנסת חותמים יחדיו ומאלצים את ראש הממשלה להתייצב במליאה, להקשיב ולהשיב. 

במהלך הדיון הארוך שעסק ב'מחדל ניהול משבר הקורונה' תקפו את בנט חברי הכנסת באופוזיציה, הוא עלה להשיב והתעמת גם עם חברי הכנסת החרדים.

"הקשבתי בקשב רב לנאומים והתמונה הולכת ומתבהרת", פתח ראש הממשלה בנט את נאום התגובה הסוער שלו. "חברי הכנסת נתניהו, סמוטריץ' ודיסטל, הפכתם לחמוצים החדשים. כי את מה שאתם הזנחתם אנחנו מתקנים ואתם החמוצים החדשים, רק מקטרים ומייללים ומתבכיינים. נכנסתם כל כך מהר לתפקיד החמוצים כשגם כשאתם רואים דברים טובים אתם לא יכולים לפרגן".

בנט התייחס למגעים של ממשלתו עם הארמון הירדני והאשים את נתניהו בהריסת היחסים: "מה האינטרס הישראלי שלמענו החריב נתניהו את היחסים עם ירדן? אנחנו מתקנים את מערכת היחסים ולייצר מערכת יחסים טובה עם הממלכה הירדנית זה אינטרס ביטחוני לאומי ישראלי".

בנט תקף את חברי האופוזיציה והאשים אותם בניסיון למוטט את מוסדות השלטון: "הדבר היותר חמור זה שאתם מתנהגים כאנרכיסטים, אנרכיסט זה אדם שרוצה שהמדינה שלו תישרף כדי לפגוע בה".

בנט המשיך ותקף את האמונה העיוורת בנתניהו שלדבריו קיימת בליכוד והשווה זאת, "כמו באגדת החלילן מהמלין". לחבר הכנסת דיכטר הוא אמר: "איך הרמת יד נגד חוק האזרחות? אתה לא מתבייש? אפילו פוליטית אתם לא מבינים שעכשיו בכל פרסומת בכל פעם יראו יולי אדלשטיין, ניר ברקת, יואב גלנט נגד ביטחון מדינת ישראל, והכל בשביל ביבי נתניהו".

בנט התייחס לביקורת כלפיו בקשר לניהול הבאת החיסונים למדינה ועקץ: "לא על כל שיחת טלפון עם בורלא עושים מסיבת עיתונאים, דחילאק מה קרה? איזה pr (יחסי ציבור) עצמי". בנט ציין כי "אנחנו לא ממשלת אני אני ואני, כמו שהייתה כאן במשך 12 שנה. אנחנו ממשלת אנחנו, ממשלת ביחד. הממשלה הזו תחזיק 4 וחצי שנים וכולם מוזמנים פנימה. לא תלכו שולל אחרי חלילנים כאלה ואחרים".

בנט הזכיר את ההכשר שהעניק נתניהו למנסור עבאס: "במשך שנתיים בנו מערכת יחסים עמוקה ורצינית עם מנסור עבאס וראו בו פוטנציאל פוליטי גדול, אבל הם החביאו את זה ופעילו כגנבים בחשיכה. ללכת לפגוש אותו ולהסתיר את זה, זה אומר שאתה לא גבר. אני לא עושה דברים בחשיכה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הכין נאום תגובה מסודר ועלה להשיב, תוך שהוא תוקף את התנהלות הממשלה מול משבר הקורונה: "למען השם מה אתם עושים מול התפרצות הקורונה? והתשובה היא אתם לא עושים כלום. זאת לא בלימה רכה, זו בלימה ריקה, ריקה מתוכן, ממעשים ממדיניות ובעיקר ריקה ממנהיגות. במקום לקבל החלטות של ממש אתם יודעים לעשות רק דבר אחד, לצייץ ולהצטלם".

נתניהו הזכיר כי "רק חודש אחד עבר וכבר יצרתם שלושה מחדלים ענקיים. נתב"ג - אנחנו סגרנו את שדה התעופה למעט כניסת אזרחים ישראלים שחוזרים הביתה. הממשלה שלכם הפקירה את הגבולות ובמקום לבלום את הוריאנט ההודי אתם עשיתם איתו סלפי בנתב"ג".

יו"ר הליכוד התייחס למאבק מול הגרעין האיראני: "הפעולות שלנו עצרו וחיבלו וסיכלו את הגרעין האיראני במשך שנים. כל אחד יודע את האמת. מי שיודע את האמת לגבי הפעולות שלנו זה האיראנים שייחלו לכך שהממשלה שלנו תוחלף בממשלה שלכם - הם יודעים למה!".

ראש הממשלה בנט ביקש להגיב על דבריו של יו"ר האופוזיציה נתניהו ואמר: "מכיוון שקודמי מרבה לנופף בצורה בלתי אחראית בדגל איראן, אני לא אפרט כדי לא לפגוע בביטחון המדינה, אני רק אגיד שמעולם לא היה במדינת ישראל מישהו שדיבר כל כך הרבה ועשה כל כך מעט בעניין איראן."

נתניהו עלה שוב והגיב: "זו לא העת לעבור על כל המאמצים שחבריי ואני עשינו במהלך השנים, שעיכבו, חיבלו וסיכלו, במישור המבצעי, המדיני, הכלכלי והמודיעיני, במהלך השנים כדי לעכב כמיטב יכולתנו את תכנית הגרעין האיראנית. מי שיודע את האמת לגבי הפעולות שלנו הם האיראנים ולא בכדי הם ייחלו לכך שהממשלה שלנו תוחלף בממשלה שלכם, הם יודעים למה".

 

 

 

נפתלי בנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד