י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל מגפת הקורונה

הודו: מכת ברקים הרגה לפחות 50 בני אדם; מתוכם בעת שצילמו סלפי

בצל מאבקה בזן הדלתא שהולך ומתפרץ גם מחוץ לגבולותיה, הודו מתמודדת עם מכת ברקים באזורים נרחבים במדינה שיימשכו גם בימים הקרובים. לפחות 50 בני אדם נהרגו, 11 מתוכם, כאלה שיצאו להצטלם סלפי במבצר עתיק מהמאה ה-12

הודו: מכת ברקים הרגה לפחות 50 בני אדם; מתוכם בעת שצילמו סלפי
ברקים, אילוסטרציה צילום: דניאל לנדאו

מכות ברק הרגו לפחות 50 בני אדם במדינות רג'סטאן, אוטר פרדש ומדיה פראדש. באירוע אחד נהרגו 11 בני אדם בזמן שצילמו סלפי במבצר היסטורי אתמול (שני).

באחד המקרים, קבוצה של 11 בני אדם נהרגה עקב ברקים במדינת רג'סטאן המערבית, בזמן שהם צילמו תמונות סלפי ליד מגדלי השמירה במבצר עתיק מהמאה ה-12. "ירד גשם כשהאנשים היו שם. הם הצטופפו במגדלים כשהגשם גבר. כמה מהפצועים נותרו מחוסרי הכרה בגלל הברקים, אחרים סבלו מכאבים קיצוניים", כך אמר סאוראב טיווארי, קצין משטרה בכיר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

ראש הממשלה נרנדרה מודי הודיע ​​כי הועברו כספי סיוע למשפחות הפצועים וקרובי משפחתם של הנפטרים.

ממשלת מדינת אוטר פרדש הודיעה גם היא על סיוע כספי לאלה שבעלי החיים שלהם נפגעו מהסופות. המחלקה המטאורולוגית של הודו הזהירה כי מכות ברק נוספות עשויות להתרחש ביומיים הקרובים.

על פי נתונים משנת 2019, כ-2,900 בני אדם נהרגו בגלל ברקים באותה שנה בהודו. עוד מהנתונים משנים עברו, למעלה מ-2,300 בני אדם נהרגו על ידי ברקים בהודו בשנת 2018, רוחות מונסון דרום-מערביות שמביאות גשמים חזקים בהודו בין יוני לספטמבר, עדיין אינן מגיעות לחלקים הצפוניים של הודו, כולל הבירה דלהי. העונה הגשומה ממלאת תפקיד מרכזי בחידוש אספקת המים המתוקים באזור, אך גם גובה חיים וגורם להרס ברחבי הודו.

הודו סופת ברקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד