י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מסמנים את היעד הבא

באופוזיציה מגלים סימני שבירה ראשונים; "מעייפים את עצמינו"

השבועות האחרונים במליאה נראים כמחזה הלקוח מתוך ההצגה הכי טובה בעיר, הח"כים מטעם סיעות האופוזיציה, נותרים במקומותיהם בהנחיית היו"ר, לילה אחרי לילה, עד לשעות הקטנות ממש וזאת במטרה להתיש את הקואליציה. אך בימים האחרונים סימני השבירה מתחילים לצוץ 

באופוזיציה מגלים סימני שבירה ראשונים; "מעייפים את עצמינו"
מליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חודש ושבוע חלפו מאז הושבעה ממשלת בנט - לפיד, והאופוזיציה גילתה עד כה לכידות, בהדרכה ראשונה של יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הוא ביקש מחברי האופוזיציה משמעת ברזל ועוצר טיסות בכדי לנסות להביך את הממשלה.

אכן, עד כה התגבשו כל חברי האופוזיציה יחד והשאירו את המליאה ערה לילות שלמים, הביכו את הקואליציה בהצבעות שנדחו שוב ושוב ואף הצליחו להפיל את חוק האזרחות שלא קיבל את הרוב הדרוש ונפל.

במהלך השבועות האחרונים ביצעו באופוזיציה פיליבסטרים מעייפים, בנאומים ובדרכים נוספות הם הצליחו להשאיר את חברי הקואליציה במשך כמה לילות והפכו להצגה הכי טובה בעיר.

אלא שהשבוע החלו לגלות סימני ייאוש ראשוניים, כך בלילה שחלף פרשו כמעט מחצית מחברי האופוזיציה לביתם בשעות הערב המקודמות, וכמה מבכירי חברי הכנסת בסיעות האופוזיציה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', נראה שהפנימו כי הם נלחמים בעיקר נגד עצמם.

אחד מהם הסביר, "20 שרים התפטרו מהנורבגי, כך שמי שנשאר זה ראש הממשלה וחברי הכנסת החדשים, ואותם אנחנו מתישים, הם מוכנית להישאר שבועות. מה שיוצא שבפועל אנחנו מתישים את עצמנו".

עוד הוא ציין כי לרוב ראש הממשלה מצליח למצוא קיזוז על ידי שיתוף פעולה עם סיעת הרשימה המשותפת שלא נלחמת נגד הממשלה לצד האופוזיציה ובכך מאפשרת לקואליציה מרחב פעולה בכנסת.

באופוזיציה הבינו כי מלחמת ההתשה לא באמת תפרק את הממשלה, ופירוקה תגיע רק על על ידי פרישה של אחד מסיעות הקואליציה כך שהסיכוי הגדול ביותר הוא לתקוע תריז בין רע"מ לשאר השותפות.

"מי שיפרק אותם באמת", אמר אמש אחד מבכירי האופוזיציה ל'בחדרי חרדים', "זה הקרב בין רע״ם לבין הרשימה המשותפת או אירוע ביטחוני משמעותי שיאלץ את שניהם להפסיק לשתף פעולה עם הקואליציה ואז בהצבעה על אי אמון להפיל אותם".

כך או כך, באופוזיציה לא יאשרו את סימני הייאוש ויציינו שמדובר בתרגיל וכי הם מחליטים מתי להתיש אותם ומתי להפתיע אותם ולמצוא אותם לא מוכנים לעוד לילה של קרבות, כשלמעשה האתגר האמיתי יהיה בהעברת התקציב שמועדו מתקרב.

אופוזיציה מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד