כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אלו הן ההחלטות

קבינט הקורונה הסתיים: יותר אכיפה על מסכות ומאמץ הסברתי

ראש הממשלה ושרי קבינט הקורונה התכנסו הערב במשרד ראש הממשלה ודנו בצעדים הבאים בהם יש לנקוט במטרה לבלום את התפשטות זני הקורונה החדשים. הוחלט על הורדה דרמטית בימי הבידוד, בכפוף לבדיקות, וכן הגברת אכיפה על מפירי בידוד ויותר קנסות על אי עטיית מסכות

קבינט הקורונה הסתיים: יותר אכיפה על מסכות ומאמץ הסברתי
אילוסטרציה צילום: unsplash

ועדת השרים לענייני נגיף הקורונה (קבינט הקורונה), התכנסה הערב (שלישי), במשרד ראש הממשלה בירושלים במטרה לדון בדרכים לבלימת התחלואה תוך כדי מינימום פגיעה במשק או כפי שמכנה זאת נפתלי בנט "בלימה רכה".

בפתח הדיון, הסביר ראה"מ נפתלי בנט את שלוש ההנחיות העיקריות שלו לטיפול בקורונה: לחשוב כיצד לפתוח את המשק במקום כיצד לסגור, לתת לציבור כמה שיותר זמן מראש כדי להיערך למהלכים עתידיים, ולקיים קשר עם גורמי השטח (בדגש על בעלי עסקים) במטרה ללמוד את צרכיהם וכך להתאים את פעולות הממשלה באופן מיטבי.

החלטה ראשונה שקיבלו ראש הממשלה ושרי הקבינט הייתה קיצור הבידוד לשבעה ימים בלבד - בכפוף לקבלת תוצאה שלילית. במקביל הוחלט כי תוגבר האכיפה על מפרי בידוד.

עוד הוחלט בקבינט על הגברת מאמצי ההסברה לכלל האוכלוסייה בכל הנוגע לעטיית מסכות, חיסונים והישמרות באירועים המוניים. עוד הוחלט כי משרד הבריאות ייערך להקמת מערך בדיקות מהירות שיהיו זמינות לציבור הרחב.

בכל הנוגע לאכיפה יום-יומית, שרי הקבינט החליטו על הגברה משמעותית של האכיפה על אי-עטיית מסכות וייתכן וכבר בימים הקרובים נראה עלייה משמעותית במספר הקנסות על כך. עוד הוחלט על הקמת צוות מיוחד שיבחן כיצד להיערך להסדרת אירועים המוניים (מעל 100 אנשים) בחללים סגורים.

קורונה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד