י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מחפשים פתרונות

חשש ואי ודאות במערכת החינוך מפתיחת שנת הלימודים הקרובה

עם יותר מ-1,700 תלמידים מאומתים ומעל ל-20 אלף נוספים בבידוד, הורים רבים מביטים לעבר פתיחת שנת הלימודים בעוד חודש וחצי בדאגה: "אף אחד לא מעדכן אותנו מה עומד לקרות". ברקע הגל הרביעי, שרת החינוך ביטון הבהירה: "אם המציאות תישאר כפי שהיא שנה"ל תיפתח" 

חשש ואי ודאות במערכת החינוך מפתיחת שנת הלימודים הקרובה
ילדים בדרכם ללימודים צילום: גילי יערי, פלאש 90

למרות העלייה בתחלואה, ברחבי הארץ בכלל ובמערכת החינוך בפרט, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הבהירה: "אם המציאות תישאר כפי שהיא היום שנת הלימודים תיפתח כסדרה במתכונת רגילה", המורים והמנהלים חוששים מחוסר ודאות: "מחכים להנחיות משרד החינוך לגבי שינויים".

הורים רבים בכל הארץ נאלצו בשבועות האחרונים להישאר בבית או למצוא פתרונות על מנת לטפל באלפי הילדים שנכנסו לבידוד כתוצאה מהזינוק בהדבקה במערכת החינוך של החופש הגדול. לאור גל התחלואה הרביעי, שמכה במיוחד בילדים בגילאי היסודי 6 עד 12.

פתיחת שנת הלימודים המתוכננת בעוד חודש וחצי בלבד, מלווה עדיין בסימני שאלה רבים. נכון לאמש, דיווח משרד החינוך על 1,754 תלמידים מאומתים, כאשר הרוב המוחלט מכיתות א' עד ו'. כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

עוד דווח, כי על רקע הזינוק בתחלואה והחשש מה-1 בספטמבר, הורים רבים מפנים את עיקר תסכולם כלפי משרד החינוך שלטענתם לא מספק להם הנחיות ברורות ולא מעדכן לגבי ההכנות לפתיחת שנת הלימודים. "בעוד שבוע נגמר בית הספר של החופש הגדול ועד עכשיו אף גורם ממשרד החינוך לא מדבר איתנו, לא אומרים מה הנהלים, מה לעשות עם הילדים", סיפרו הורים מבולבלים. "אנחנו שוברים את הראש איך לשרוד מיום ליום".

אל מול חוסר הוודאות שחשים הורים, שרת החינוך משדרת מסר של חזרה לשגרה. "אם המציאות תישאר כפי שהיא היום שנת הלימודים תיפתח כסדרה במתכונת רגילה", אמרה אתמול השרה ד"ר יפעת שאשא־ביטון. לדבריה, משרדה נערך לתרחישים שונים: "משרד החינוך יציג את התייחסותו והיערכותו לתרחישים השונים בישיבת הקבינט. לכן, ומשום שמוקדם לדעת מה יהיה בעוד כחודשיים, אני ממליצה לכל אלה המתבטאים בנושא להימנע מאמירות חסרות אחריות המכניסות את הילדים וההורים, שוב, לתחושת אי וודאות, אחרי שנה וחצי כל כך מורכבות".

היא הוסיפה ואמרה, "תחשבו מה עובר על הילדים שמעכשיו אומרים להם שאולי בעוד 50 ימים הם לא ישובו לספסל הלימודים. כמה בלבול עבורם. לא העמסנו עליהם מספיק בשנה וחצי האחרונות? במציאות הנוכחית דפוס החשיבה חייב להשתנות ל'חיים לצד הקורונה' ויש לנהל סיכונים באופן שונה מזה שהיה עם פרוץ המגפה".

לא בטוח שהמורים והמנהלים מרגישים בנוח להמתין עם ההחלטה. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה אתמול לאולפן ynet" :אנחנו מחכים להנחיות, אנחנו אנשי משרד החינוך, עובדי מדינה, מחכים להנחיות אם יהיה שינוי ואם כן, איזה". היא ציינה כי הדיאלוג מול שרת החינוך החדשה "טוב ופורה" — אך שלחה לה מסר ברור: "להציב למורים הנחיות שניתנות לביצוע, ולא הנחיות לשם ההנחיות".

פתיחת שנת הלימודים יפעת שאשא ביטון קורונה משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד