כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חוזרים לאחור

הגל הרביעי: מתקרבים לקו האדום

ישראל מתקרבת לאלף נדבקים ביום, יותר מאחוז מהבדיקות חיוביות, הגזרה החדשה: הגבלת אירועים במקומות סגורים ל-100 איש ויותר, בכפוף להצגת תעודת מתחסן או לבדיקה שלילית

הגל הרביעי: מתקרבים לקו האדום
מחלקת קורונה בשיבא צילום: Yossi Zeliger/Flash90

ישראל הולכת ומתקרבת לקו האדום, כך עולה מהנתונים שפורסמו אתמול על ידי משרד הבריאות. על-פי נתוני המשרד, 730 בני אדם אובחנו אתמול עם קורונה, נתון שווה ערך ליותר מאחוז מהבדיקות אשר תוצאותיהן חיוביות.

מנתונים שהוצגו אתמול במשרד הבריאות עולה כי 46 אנשים מאושפזים במצב קשה בבתי החולים ברחבי הארץ, בהם 10 מונשמים. 65 מהמאובחנים אתמול הגיעו מחו"ל – 12 מספרד, 8 מטורקיה, 7 מבריטניה, 7 מגאורגיה ו-5 מקפריסין. כמו כן חמישה יישובים מוגדרים אדומים: כפר יונה, יהוד, שערי תקווה, צופים וגבעות בר.

במשרד הבריאות הציגו אמש בישיבת קבינט הקורונה את הגזרה החדשה: הגבלת אירועים במקומות סגורים ל-100 איש ויותר, בכפוף להצגת תעודת מתחסן או לבדיקה שלילית. נודע כי מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופ' אש, הביע הסתייגות מההצעה שהציג שר הבריאות ניצן הורוביץ למתווה דמוי התו הירוק באירועים, ואמר כי "אין טעם לעשות צעדים שלא ניתן לאכוף אותם בצורה טובה".

צילום מסך מתוך עיתון 'הדרך'

בישיבת קבינט הקורונה דנו בכל דרכי הטיפול בפרצה בנתב"ג, וכן הוחלט כי בעתיד הממשלה תעסוק גם בנושא התקציב לתקנים הרפואיים בבתי החולים, זאת לאחר שמשרד הבריאות דרש מבתי החולים לשוב ולפתוח את מחלקות הקורונה לאור העלייה בתחלואה, אך בבתי החולים התריעו כי הם זקוקים ל-600 התקנים לצוותי רפואה שקיבלו בעיצומה של מגפת הקורונה, ואף לתקנים נוספים מעבר לכך. במרכז הרפואי 'שיבא' בתל השומר זימנו את המתחסנים הראשונים לקבל מנה שלישית, במסגרת הנחיית משרד הבריאות לטיפול במדוכאי חיסון.

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי 'שיבא', אמרה הבוקר כי היא עמלה על המבצע הזה כבר שלושה חודשים. "אוכלוסיית מדוכאי חיסון נמצאת בסיכון מוגבר לתחלואה ולתמותה מקורונה". פרופ' רהב הוסיפה: "מה שקורה כרגע בארץ זה מה שקורה בבריטניה. מה שאנחנו עושים עכשיו זה 'חיים עם הקורונה', המדינה פועלת כרגיל. אנחנו עוד לא במקום של להגיד 'זהו זה', אבל לומדים איך לחיות עם הקורונה".

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד