כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הכי חמוד בארץ"

המאמר המפתיע ב'הארץ' על ח"כ דודי אמסלם

כתב 'הארץ' חיים לוינסון ערך ביקור מיוחד בביתו של חבר הכנסת דודי אמסלם. על בשר (מעשי ידי אמסלם) ויין השניים שוחחו ולוינסון פרסם מאמר חיובי במיוחד על הח"כ מהליכוד

המאמר המפתיע ב'הארץ' על ח"כ דודי אמסלם
דודי אמסלם במטבח צילום: הטוויטר של לוינסון

במשך כל תקופת שלטון נתניהו והליכוד תקף עיתון 'הארץ' את ראש הממשלה ואת חברי הקואליציה ובמיוחד את חברי הכנסת מהליכוד. אך אמש (שלישי) נצפתה הפתעה כשבעיתון לאנשים חושבים פורסם מאמר שלם אודות איכויותיו של חבר הכנסת ושר הסייבר לשעבר, דודי אמסלם.

העיתונאי שהגיע לביקור מיוחד בביתו של אמסלם הוא חיים לוינסון, וכבר בשעת אמת פרסם ברשת הטוויטר תמונות מסעודת המלכים המפנקת שערך עבורו הח"כ מהליכוד, כתב: "האיש הכי חמוד בארץ שתדעו לכם. נסיך", לצד תמונה בה נראה אמסלם מוזג לו כוס משקה. בהמשך פרסם לוינסון תמונות רבות והחמיא לסגנון הבישול של הח"כ מהליכוד.

במאמר שהתפרסם כאמור אתמול והספיק לעורר דיון נרחב, מאשים לוינסון את אנשי התקשורת והפוליטיקאים בגזענות מובנית כלפי מזרחים כדוגמתו של אמסלם שלדבריו הם אותנטיים ואינם מחפשים לשחק משחקים.

"די לראות את התגובות לציוץ שהעליתי מביתו של אמסלם, המשבח את אופיו, כדי להבין עד כמה עמוקה הגזענות כאן ובאיזו קלות ניתן להדביק לפוליטיקאי המזרחי את סל הסטריאוטיפים הישר משנות החמישים: גזען, אלים, פה ג'ורה, עילג, מתלהם, גס, מלא שנאה. בשלל תגובות הנאצה לא היה אחד עם גרעין של טיעון", כותב לוינסון.

כתב 'הארץ' מתייחס לסטריאוטיפים שנהוג להצמיד בישראל לפוליטיקאים מזרחיים: "כשאמסלם מונה לתפקיד (המיותר) של שר הסייבר, מיהרו ללעוג לו - מה לעילג הזה ולסייבר? כאילו סייבר שייך רק לאשכנזים. אם פוליטיקאי מזרחי חורג מהקוד של חליפה ועניבה ושפה מלוקקת-מכובסת-קרה, אם לרגע הוא מעז להביע רגשות, להתפרץ או לכעוס, זהו. הלך עליו - מיד הוא מתויג לבסטיונר העילג והאלים שעלה לגדולה בגלל קומבינות במרכז הליכוד".

לוינסון מתייחס לתקרית שקרתה לאחרונה לאמסלם באולפן 'חדשות 12' כשהפרשנית דנה וויס דרשה ממנו לשנות את סגנון הדיבור שלו: "במקום לענות לאמסלם על הטיעון שהיא עיתונאית מוטה", כותב לוינסון, "בחרה ויס בהקטנה הקלאסית של המזרחי כאלים ואופורטוניסט. הנה, המזרחי לא שולט בעצביו. הוא לא כמונו, הקישוא האשכנזי המהונדס".

 

דודי אמסלם חיים לוינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד