י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טוען להתנכלות

הודח ותובע ארבעה מיליון דולר מההנהלה

פרופסור יהודי שפוטר מאוניברסיטת לינפילד לאחר שהתלונן על נשיא האוניברסיטה שלדבריו התבטא באנטישמיות, תבע את המוסד בגין נקמה, הפרת חוזה ותביעות אחרות. הוא דורש פיצויים בסך 3.5 מיליון דולר על נזק כלכלי ו-500 אלף דולר פיצויים על עוגמת נפש

הודח ותובע ארבעה מיליון דולר מההנהלה
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

פרופסור שהודח מאוניברסיטת אורגון בארה"ב לאחר שביקר בפומבי את נשיאה בגין אנטישמיות תבע את האוניברסיטה בסכום של ארבעה מיליון דולרים.

דניאל פולק-פלזנר, פרופסור יהודי לספרות אנגלית באוניברסיטת לינפילד, האשים את נשיא האוניברסיטה מיילס דייוויס בדברים אנטישמיים שהיו מופנים כלפיו בשנים האחרונות. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA

פרופסור דניאל אמר כי האנטישמיות נגדו היתה תגובה חריפה אחרי שדרש שהנהלת האוניברסיטה תעשה יותר כדי לטפל בטענות על אנטישמיות. לדבריו, דייויס ועוד מספר חברי האוניברסיטה לא אהבו את דרישותיו והציקו לו ללא הפסקה בדרכים אנטישמיות, ולבסוף הוא פוטר.

דניאל פולק-פלזנר התלונן על אנטישמיות בחודש מרץ האחרון והליגה נגד השמצה וכן מועצת הרבנים באורגון, קראו לנשיא דייוויס לפרוש מתפקידו. דייוויס הכחיש חלק מההאשמות, אם כי מאוחר יותר הודה שהעיר על "האף היהודי".

באפריל האחרון פיטרה האוניברסיטה את פולק-פלזנר וציינה כי "היו הפרות חמורות של דניאל כלפי המוסד". אך נראה שהפיטורין לא היו על פי תהליך רשמי של פיטורי איש סגל, אלא נעשו בניגוד להוראות האוניברסיטה. כעת תובע פולק-פלזנר את אוניברסיטת לינפילד בגין נקמה, הפרת חוזה ותביעות אחרות. הוא דורש פיצויים בסך 3.5 מיליון דולר על נזק כלכלי ו-500 אלף דולר פיצויים על עוגמת נפש.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אוניברסיטת לינפילד, בית ספר לאומנויות באורגון, פיטרה פרופסור יהודי שהאשים את נשיא המכללה בהערות אנטישמיות. דניאל פולק-פלזנר, פרופסור שלימד ספרות אנגלית, האשים את נשיא לינפילד מיילס דייוויס באמירות אנטישמיות מרובות בשנים האחרונות.

תביעת פיצויים אוניברסיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד